петък, 8 февруари 2013 г.

Щипка умора, но пък с желание

Почти преполових сесията. С нетърпение чакам да изрека заветните думи, но... има време, само търпение ми трябва. Определено вече умората се усеща и еднообразието на моменти е в повече. Но и това ще мине, даже съвсем скоро. А така желая да дойде това "скоро" и да се заема със заплануваното, да осъществя някои идеи... Пожелавам си да успея в това си начинание. Желанието определено го има. А щипката умора все ще се превърне в отмора.
И докато аз се занимавам с обичайното, взе, че навън заваля сняг - поредният. Така се радвах на хубавото време и възможността за приятни разходки навън... Не че снежните разходки са по-малко красиви, романтични, вълшебни - просто си мечтая за слънчеви лъчи, разцъфнали дръвчета и повече зеленина.
На фона на бялата покривка, която посипа всичко днес, ще представя едно картофено изпълнение, обляно от слънчева светлина (беше много слънчев ден, когато го приготвих). Идеята за него взех от блога на Мария "Fait Maison", това е линк към рецептата.
Харесала съм си и друго при нея, но всичко с времето си. =)

Картофена тарта с пилешко месо

 













Картофеното тесто е същото като на Мария, няма да пиша рецепта за него. Реших обаче да променя плънката. Получи се добре, така че ще се прави отново - вече вероятно с оригиналната плънка. Предполагам със сирене ще е още по-вкусно. Мария, благодарности за идеята!

Необходими продукти за плънката:
- пушено пилешко месо;
- праз лук;
- 4-5 с. л. доматено пюре;
- черни маслини;
- сол;
- черен пипер;
- чубрица.

Количеството на всяка съставка отново е според вкуса. Е, все пак не бива да се прекалява - трябва да се събере в тартата.
Останалото по приготвянето е по рецептата на Мария. Като допълнение мога да кажа, че за картофеното тесто може да потрябва повече брашно - вероятно зависи от сорта картофи.
В основата си моята тарта имаше по-малко брашно, отколкото отгоре (в тестото за покриване). Според мен варианта с повечко брашно е по-вкусен, защото тестото става по-хрупкаво.


Сега като я гледам, някак си ми прилича на малко детско креватче с одеяло (май фантазията ми работи странно последно време). А какво прави леко повехналото стръкче магданоз отгоре? Да кажем, че това е подаващата се плитка на спящо момиченце...


25 коментара:

  1. Мисля си, че няма нищо странно в тази фантазия, Гери...
    Рецептата и изпълнението са страхотни, а и комбинацията ти
    е чудесна.
    Поздрав,
    с пожелания за лек и успешен край на сесията, Диана


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, благодаря за хубавите думи. А на теб желая всичко най-добро. Вярвай ми, ако имах възможност, бих изпробвала всичко от блога ти - с часове съм го разглеждала...
      Поздрави!

      Изтриване
  2. А аз, Гери, ти пожелавам да постигнеш набелязаните цели и да осъществиш плановете си! :) И колкото и да е студено и зимно навън, публикацията ти е слънчева и вкусна.
    Сърдечни поздрави и усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря! Дано, пожелавам си го и аз. Дано и на теб се случват само хубави неща.
      Сърдечни поздрави с пожелание за лека вечер!

      Изтриване
  3. Пожелавам ти успех във всяко начинание ,Гери !
    Тарта е чудесен ! Харесва ми и твоята интерпретация !
    Поздрав ,Гери и спокоен уикенд !

    ОтговорИзтриване
  4. Тестото за тартата ми прилича на това за кнедлите и независимо с коя от плънките, ще ми допадне!
    Снимките ти са слънчеви и апетитни!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Ванче, Тили, благодаря ви. Заслугата е на Мария, чудесна идея е предложила.
    Хубава вечер желая и на двете ви.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Много бързо ти пожелавам "отмората", но всичко по реда си! Страхотно ястие! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Ей, Гери, супер е станала тартата! Разбира се, че може с всякаква плънка, даже с месце сигурно е много много вкусно!
    Благодаря ти много за хубавите думи!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  8. Изглежда много апетитно. Бих пробвала и аз
    Пожелавам прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря на всички за милите думи. Тартата наистина е много вкусна! Реших да пробвам с месо, за да видя как е, но все ми се струва, че със сиренце ще ми хареса повече. Така че и на това ще му дойде редът - както и на отмората.
    Мария, сърдечни благодарности още веднъж!
    Поли, Иле, Мария, желая ви много усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Абе на мен що ми се чини,че косичката на момиченцето не е магданозена,а от копър? :))
    Дай го това одеялце насам,Гери,така вкусно ми ухае от него!По рецепта на Мария няма начин да не сътвориш блаженство,то си и личи от снимките ти,бравос!
    И аз съм по-голям фен на зелените картини,отколкото на снежните и предпочитам всичко да е в цвят и аромат!
    Хайде,малко остана,стискай зъби и да се похвалиш като мине зора!Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Леле, Роси, смятай колко съм отвеяна напоследък... Какъв ти магданоз, определено е копър! И защо съм написала магданоз... Ужас, съжалявам за грешката. Напоследък съм доста разсеяна - не е извинение, но е факт.
      Благодаря за милите думи, Роси, как да не се усмихна след коментара ти.
      Желая ти най-усмихнатия и прекрасен ден!

      Изтриване
  11. О,идвам и аз да повдигна юрганчето.Ммммм, че вкусно ухае!
    Да ти кажа, че за студент в сесия си много спокойна, ведра и дейна.
    Успех до финала, а после......накъдето ти видят очите и те тегли сърцето.
    Усмивка, мила и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заповядай, Вили, и да ти е сладко! Благодаря за милите думи - и на теб, и на всички останали.
      Много хубав ден ти желая!

      Изтриване
  12. Пожелавам ти успех във всяко начинание ,Гери ! И колкото и да е студено навън публикацията ти е слънчева и много, много вкусна. Рецептата и изпълнението са страхотни, а и комбинацията е чудесна,ще я опитаме през уикенда!Поздрави и хубави почивни дни ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Таня. Надявам се да ви хареса, ще чакам да се похвалиш.
      Хубави почивни дни и на теб, изпълнени с много топлина и усмивки!

      Изтриване
  13. Вкусно и ароматно предложение, Гери! :)
    Дано сесията приключи с успех! :)
    На мен сесията ми е винаги напрегнато, еднообразно на моменти, минава много бързо, но пък чакането да ти проверят работата сякаш е цяла вечност... А за умората и как ти се иска да спиш цял ден, без да правиш нищо, направо си е блян сред многото страници, които имаш да четеш.
    Хубаво е, че влагаш фантазия и разнообразяваш четенето. :)
    Успех до края и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Разбираме се с теб за сесиите, нали...
      Надявам се при теб да е приключила успешно. А аз скоро ще се присъединя в твоя клуб на "край на изпитите засега". =)
      Поздрави!

      Изтриване
  14. Утре ще се обърнеш и сесията ще е свършила. И след всичката добре свършена работа през нея, ще се чувстваш много, много добре;) Поне аз така бях преди години;)
    Тази идея и аз ще я реализирам- мисля, че няма да има намръщени у дома;)
    Хубава нова седмица, Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, знам, че си права, само се надявам всичко да мине успешно. Ама такава съм си, това е...
      Надявам се да ви хареса тартата.
      Много усмихната седмица и за теб!
      Поздрави! =)

      Изтриване
  15. Страхотно предложение :) Нестандартно и вкусно.


    Успешна седмица!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря. Успешна седмица и на вас - с много усмивки и обич!

      Изтриване
  16. Много апетитна тарта, записвам си за проба :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване