четвъртък, 23 май 2013 г.

Като деня и нощта

Едва ли има човек, който да не обича да си похапва сладичко поне от време на време (разбира се, ако здравето му го позволява). Аз определено съм от почитателите на десерти - мисля, че си личи от публикациите. ♥ И като с повечето неща, моментното ми настроение е определящо. Понякога предпочитам много сладки и сиропирани десерти, друг път - нещо шоколадово, любител съм и на плодовите предложения, но не подминавам и различните кремчета.

Явно отново беше дошъл креместият момент и реших, че трябва да се действа. Рових се из разни рецепти, но се спрях на едно старо предложение. Е, старо, колко да е старо... Просто имам спомен, че съм го приготвяла 1-2 пъти преди 5-6 години. И макар да не е било вчера, определено помнех вкуса му, защото със сестра ми го оприличавахме на купешките кремчета "Данет". Само че този беше домашен, също толкова вкусен и със сигурност по-безвреден.

Като цяло не е много по-различен от познатия крем ванилия, но добавянето на разбити белтъци му придава нов чар, който със сигурност много ми харесва.


Крем "Ден и нощ"




Рецептата е от форума "Гответе с мен", а автор е Катето. Кате, да си жива и здрава, кремчето ти определено ми е фаворит!




























Рецептата няма да преписвам, има я във форума. Ще спомена какво направих аз този път. Вместо 7-8 с. л. брашно, добавих 2 с. л. брашно и 7 с. л. ванилово нишесте. Така самото кремче е с по-фин вкус. Но само с брашно пак си е добре.
Половината от сместа оцветих с натурално какао - оттам ми хрумна и името "Ден и нощ". За завършек настъргах малко млечен шоколад.
И не на последно място. По принцип обичам и много сладките десерти (като тези от арабската кухня, например). Но в случая смятам, че 2/3 ч. ч. захар ще е напълно достатъчна. Разбира се, след добавянето на разбитите на сняг белтъци сладостта се нормализира, но въпреки това препоръчвам захарта леко да се намали.

 


Ами, това е днешното ми предложение. Приготвих го преди доста дни, но едва сега му дойде редът. Надявам се да ви хареса.

Слънчев и усмихнат ден - с много настроение и вдъхновение!


16 коментара:

  1. Ех, че хубава идея, Гери -
    чудесно предложение в чудесни снимки.
    Изглежда фин, ароматен и ефирен,
    а нежните лалета так му прилягат за фон.
    Поздрави и пожелания за усмихнат и слънчев празник, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, винаги си толкова мила... Не съм направила нещо особено, но наистина ми харесва кремчето. А лалетата са изкуствени, сестра ми ги донесе преди години от Холандия.
      Сърдечни поздрави и светъл празник ти желая! =)

      Изтриване
  2. Много обичам този крем, Гери! :) Бих му сложила и няколко ягодки отгоре (сега съм на ягодова вълна, само в манджи не съм ги сложила още :)).
    Хубава вечер от мен и благодаря за милия коментар! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, значи сме в един отбор с теб за кремчето. =)
      За ягодите - и аз съм така, днес точно правих десерт с тях.
      А за коментара - той си е напълно заслужен, тортата ти беше прекрасна.
      Топла вечер ти желая!

      Изтриване
  3. Обожавам това кремче! А твоето изглежда съвършено, Гери! Усмивки и прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехе, още един член на отбора. :)
      Благодаря, Дани! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  4. Голям фен съм на кремоподобните и няма да пропусна и този;)
    ЧУдесно изглежда, Гери! Хубави празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това ми хареса, Марте. Сякаш кремовете са отделен вид. :)
      Радвам се, че ти харесва. Да ти е сладко!
      Прекрасен празничен ден!

      Изтриване
  5. Изглежда така примамливо и подканящо, а снимките са прекрасни! Поздравления и хубави празнични дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игличе, благодаря. Хубави празнични дни и на теб!

      Изтриване
  6. Гери, много вкусно кремче!И аз ги обичам тези пудингчета, дообогатени къде с шоколад или какао, белтъци и други вкусни и истински продукти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ги харесвам, Бети. Малко като бебетата - нали на тях им дават кремчета. Ама не отказвам и аз.
      Светъл празник!

      Изтриване
  7. Много е апетитен!Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  8. Gery, this looks amazing, I would love to try it.Very nice pictures.Happy Holiday.

    ОтговорИзтриване