четвъртък, 13 ноември 2014 г.

Поръсено с деликатност

Много изискано състояние на духа, което малко хора владеят. Вътрешно чувство, което се възпитава, но само ако е заложено в зародиш. Съвсем семпло, но и прецизно. Красиво, нали?
Така си представям една мила дама. Деликатно нежна, деликатно емоционална, деликатно взискателна, деликатно внимателна и деликатно добронамерена. Толкова, че да те стопли с отношението си, да те усмихне широко и по никакъв начин да не прекали. Премерено по природа, без да се натрапва.
Дали се досещате кого имам предвид? Момичето с име на цвете, което отскоро познавам (макар и само виртуално), но пък искрено приемам. Защото при нея ми е вкусно и любопитно. Понякога изненадващо, а понякога толкова познато. И неминуемо усмихнато!
Имам радостта отново да гостувам в топло и ухаещо местенце. Да поздравя сърдечно домакинята му и да й благодаря за жеста към мен! Подправям със сладост и с трепет очаквам да разбера дали допада и на нейния вкус. А всички вас приканвам на вълшебното килимче, за да полетим към "Кулинарната авантюра" на Вили! Заповядайте на сладко пътуване, придружено от... 



Шоколадов чийзкейк с черешово сладко




Тук е моментът да споделя, че открих една нова кулинарна любов, която потвърди, че истинските неща се случват спонтанно. Защото колкото пъти опитвах умишлено да я осъществя, не се получаваше. Докато един ден просто се влюбих във вкуса на натуралния шоколад. Преди не исках и да чуя, докато сега не искам да забравя. И за да подсиля желанието, опитах за втори път да приготвя шоколадов чийзкейк. Е, получи се! Даже и потретих, но точно по тази рецепта, чиито вдъхновителки са две страхотни кулинарки. Роси, Павлинка, благодаря ви, момичета! Заради вас разбрах какво е вкусен шоколадов чийзкейк!
Надявам се да се услади и на моята домакиня. ;)


Необходими продукти (за правоъгълна форма 20х13 см и две малки чашки)
За основата:
- 150 г чаени бисквити с какао;
- 50 г масло.

За крема:
- 1 по-голямо яйце;
- 100 г захар;
- 125 г крема сирене;
- 200 г заквасена сметана;
- 70 г натурален шоколад;
- 1 ч. л. настъргана портокалова кора.

За гарниране - черешово сладко.

Блат – бисквитите се смилат и хубаво се смесват с разтопеното масло. С готовата смес се покрива дъното на формата и се притиска добре. Поставя се в хладилник, докато се приготви кремът.

Крем – яйцето се разбива със захарта. Добавя се крем сиренето, после и заквасената сметана. Всичко се разбива до получаването на  плътен крем. Ароматизира се с портокаловата кора, а накрая се добавя поизстиналият и предварително разтопен на водна баня шоколад. Кремът се обединява добре, изсипва се върху блата и се заглажда.

Готовият чийзкейк се пече на 165° C за около 40 - 45 минути.
Оставя се да се охладиГарнира се с черешово сладко и се прибира в хладилник за няколко часа (най-добре за една нощ).




Получава се много вкусен десерт! Може да се гарнира и с допълнително шоколад, който предварително е разтопен на водна баня. Не по-малко хубаво би се получило и с друг конфитюр. Но аз лично много харесах комбинацията на натурален шоколад и черешово сладко.





Вили, сърдечно благодаря за поканата! Много ме зарадва и ще съм още по-доволна, ако съм успяла да избера подходящата рецепта. Знам, че и двете обичаме сладичко... Не открих предложение при теб за чийзкейк и именно затова избрах аз да ти го поднеса. Дано да ти се услади! ❀ Няма да пропусна да ти пожелая и много вдъхновение, за да изпъстряш местенцето си все така с вкусотии. И с много настроение, разбира се! Защото закъде сме без него! Като подкрепа ти изпращам поне един чувал с усмивки (другият ще е от Дядо Коледа). ;)



Приканвам всички, за да си хапнем сладко и бъбриво! ッ




48 коментара:

  1. Красиво и нежно, поднесено с голяма доза любов- така аз виждам тази публикация, Гери!
    Разкошен чийзкейк, който още другата седмица за деня на християнското семейство се надявам да ми остане време да приготвя.
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, много се радвам, че ти допада! :) Наистина и на мен много ми хареса. Имай предвид само, че това количество продукти е за по-малка доза - да кажем за 20 см кръгла форма. Ще чакам да споделиш мнение после. :)
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  2. Със сигурност,сладкиша ще допадне и на домакинята,щом обича сладичко а и щом има чувалче с усмивки и добро настроение няма как да не и допадне :) Прегръдки,слънчице!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, много ти благодаря, прегръдки и от мен! :)

      Изтриване
  3. Гери, радвам се,че гостуваш на Лети!
    Тя е цяло съкровище :)
    Чудесен чийзкейк си приготвила, който
    със сигурност е много вкусен, допълнен с любимото ми сладко!
    Сърдечни поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, вярвам ти! Съвсем отскоро я познавам, но описах това, което имам като усещане. ;)
      Радвам се, че ти допада десертът, да се почерпиш тогава и да ти е сладко. Поздрави и от мен!

      Изтриване
  4. Гери, съмняваш ли се, че няма да ми хареса това сладко и красиво изкушение!!! Услади ми се, и още как!! Благодаря за гостуването, благодаря за пожеланията, благодаря за топлите ти усмивки и енергията, с която ме зареждаш :) Сърдечни прегръдки Усмивке :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Вили, аз за всичко ти благодаря! Прегръдки и от мен! :)

      Изтриване
  5. Eeee, Гери, най-после да го видя този чийз (нали преди време и аз правих един с черешово сладко и ти ми сподели, че си правила точно тогава също чийзкейк). Та, чакането си заслужаваше... Толкова апетитно се разтича това сладко, че бих си хапнала едно малко парченце за десерт. :)
    Поздрави, мила! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, нали... Ама аз го правих и втори път, толкова да ми хареса. :)
      Веднага да се почерпиш и да ти е сладко. :)
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  6. Герчо, за мен черния шоколад е незаменим за готвене, но ако ще го лапам на блокчета, нека е млечен, моля;) Прекрасно гостуване си направила! Поздрави и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, аз преди и за готвене не го харесвах. Не знам дали си спомняш първия ми опит за шоколадов чийзкейк - http://mousseofcoloursanddreams.blogspot.com/2014/03/blog-post_16.html. Сега вече се разбираме чудесно с горчивото удоволствие, даже понякога го предпочитам пред млечното. ;)
      Хубав петък и на теб, Мартичка!

      Изтриване
  7. Видях го, Гери, вече го видях и все пак не мога да откъсна очи от него! Прекрасни снимки! Чудесно гостуване, миличка, приятно както за вас - домакиня и гостенка, така и за нас - приятели и почитатели на вашите блогове. Благодаря за насладата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Катенце, знаеш ли как ме стопли! Много ти благодаря, много! Снимките... Можеше и повече, но невинаги се получава. Здраве да е, поне беше вкусно. ;)
      Аз пък направо си умирам в момента за парче от твоето ябълково-шоколадово вълшебство...
      Прегръдки!

      Изтриване
  8. Това тук се нарича съвършенство.
    Поздрави, Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иле... Много имам да уча и като гъбка попивам от всички вас. :) Вие сте тези, които ме учите! Така че много ти благодаря за комплимента, много!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  9. Гери, с много вкусен и ароматен сладкиш гостуваш на Вили! Достоен за сладко хапване и приятно бърборене!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, заповядай тогава и да ти е сладко. :) Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  10. Ох, що въздишки отнесе този сладкиш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нати, остави въздишките и направо идвай с най-голяма вилица. Веднага споделям! :)

      Изтриване
  11. Гери, то за мен не остана нито от сладкиша, нито неизказана хубава дума за него! :)
    Да ви е сладко с Вили и весело бърборенето! :)
    Поздрави и на двете ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Как да не остана, Хриси, има, само да искаш. :) Винаги си добре дошла!
      Много ти благодаря, поздрави и на теб!

      Изтриване
  12. Гери, и тук да кажа, че и двете доказахте, че сте Големи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Веси... Аз съм още мъничка, имам да уча толкова много!

      Изтриване
  13. Geryyyyyyy, this looks so good and I know how much you love chocolate. Enjoy it, my dear friend. Hugs:))))

    ОтговорИзтриване
  14. Прекрасни сте, момичета! Гери, забелязвам, че си си любител на чийзкейка и шоколада, така че ще знам с какво ще те гощавам. Прекрасен десерт си избрала за гости - лесно за пренасяне, а ще се помни дълго. Страхотни кадри си уловила! Поздравявам и двете ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, сега ще умирам от нетърпение, да знаеш! Обичам всякакъв чийзкейк! :)
      Много ти благодаря, много си мила! Иначе за снимките - може и още, но понякога и апаратът е инат като мен. ;)
      Прегръдки, Люска!

      Изтриване
  15. Ех, Гери, как бих си откраднала едно такова чудничко, вкусничко чийзкейкче...Чудесно е - и снимано, и разказано.
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мими, заповядай, дано да ти хареса. ;) А аз как гледах одеве твоята мароканска кухня... Само да ми остане време и пак ще намина.
      Поздрави! :)

      Изтриване
  16. Мням мням, би казал Филип :) И аз ще добавя едно мням към чифта :) Изглежда адски апетитноооо!!! И красиво поднесено! Страхотия, Усмиш!
    От мен пък прегръдка :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И с покривчици от едно мило другарче! :) Ама наистина беше вкусно, този път и на мен ми хареса шоколадовия чийзкейк (за разлика от първия път). И от мен прегръдка - голяяяма! :)

      Изтриване
  17. Как да не се усмихне човек, Гери! :) Винаги успяваш да трогнеш, да докоснеш и да оставиш следа. Прекрасен пост, снимки и десерт! Прегръдка, другарче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А ти ми подаряваш една от най-слънчевите усмивки! :)
      Прегръдка и от мен, мила Дани!

      Изтриване
  18. Няма нужда да убеждаваш никого колко е вкусно, аз лично повярвах щом го видях, дори без да прочета нито дума! Така приканва и изкушава от екрана :)
    Може да съм последна на опашката, но пък се облизах не по-малко от другите и се възхитих на хубавите думи и уважението ти към една прекрасна кулинарка, каквато е Вили!
    Отново е приятно и уютно тук при теб, Слънце :)
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, никога не си последна, не се и съмнявай в противното. :)
      А за другото... Вили го заслужава, наистина е страхотна!
      Почерпи се заедно с нас и да ти е сладко. Прегръдки и от мен с пожелания за спорна седмица!

      Изтриване
  19. Това е приказка, Гери,
    впечатляващи снимки, идея и изпълнение - едно запомнящо се гостуване!
    Прекрасни сте и двечките, и много комплименти за вас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, не по-красива от твоите приказки... Ти си ненадмината, много ти се радвам! Благодаря ти, че намина, прегръдки! :)

      Изтриване
  20. Изкусителка голяма си, Гери! Много се радвам на любовта ти към черния шоколад, сигурна съм, че приключенията ти с него ще носят много нови и изкушаващи кулинарни творения. Голяма прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опознаваме се малко по малко, Евче. :) Има от кого да черпя вдъхновение, нали?
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  21. Гери, радвам се, че си оценила най-после черния шоколад ;))) Комбинацията с череши е най-големият разкош, а снимките ти са просто... прекалено изкусителни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, със сигурност не беше любов от пръв поглед, стана неусетно. :) Но се опознаваме и се харесваме все повече!
      Благодаря ти много, да се почерпиш. :) Поздрави!

      Изтриване
  22. Гери, с удоволствие ще се наредя и аз на сладки приказки и вкусен десерт. Страхотен чийзкейк. Прегръдки и усмихнато утре.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, заповядай и да ти е сладко. :) Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  23. обожавам чийзкейк, но никога не съм се пробвала аз да го приготвя :D този обаче е толкова изкусителен... въпрос (предупреждавам - супер лаишки): в стъклена форма, ако го пека, трябва ли да намазвам с масло дъното и стените?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алееекс, ех, как ме зарадва, че съм те заинтригувала с нещичко и аз. Много се надявам да си го приготвиш и после да кажеш как се е получило. :)
      И хич не ти е лаишки въпросът, да не съм чула друг път...
      Не, не е необходимо, то от стъклото лесно ще си се отдели. ;) Притискай смело. Ако искаш да си спестиш миене, може да ползваш хартия за печене, но то така или иначе не цапа много тази бисквитена основа. ;) Но пък ако решиш да го извадиш в поднос/плато, с хартията ще ти е много лесно и удобно.
      И като печеш - готов е, когато се е сгъстил кремът, но центърът му леко се мърда при поклащане, нещо като да се разтресе лекичко. Вадиш го и като изстине, той ще си се втвърди навсякъде. Иначе рискуваш да препечеш. ;) Хайде, успех и усмивки от мен!

      Изтриване
  24. Гери,умопомрачителен чийз си приготвила!Обожавам е малко да се каже!Както винаги си се представила блестящо,поздравления и най-вече,че не се отказа,защото печеният чийз е безкрайно вкусен десерт!Прегръдка и хубав ден,Слънце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Росинка, ти беше един от основните подстрекатели, за да не отпиша шоколадовия чийзкейк. ;) И аз съм на твоето мнение - печеният чийзкейк си е печен чийзкейк! :) Много ти благодаря за всичко! И да се почерпиш - за теб има заделено специално парче. :)
      Прегръдки, другарче, хубав ден и на теб!

      Изтриване