четвъртък, 20 декември 2012 г.

Начало на коледните лакомства

Коледва идва и остават само 5 дни... Но утре е краят на света, може и да няма Коледа? Стига с тези измислици, създадени, за да предизвикват интерес сред обществото и нечии джобове да се пълнят с нечестни пари...
Както и да е. Да не мърсим светлината на предстоящите празници с подобни небивалици. Коледа определено ще дойде с неповторимата си магия, безбройните аромати и домашен уют.
Вдъхновена от това и многобройните сладки предложения из интернет пространството, реших да запретна ръкави и да започна с приготовленията. Измислила съм си вече един скромен списък, но да видим дали ще успея да го изпълня...
Първо място отделям на локумките. Никога не съм ги приготвяла преди това. Ако не се лъжа, само веднъж като дете съм опитвала. И сега като студентка реших, че ще ги приготвя. Е, резултатът беше много вкусни сладки, които определено не отстъпват на спомените от детството.

Локумки



Честно да си призная бях наумила други сладки за Коледа, но после избрах нови. Локумките са едни от тях. Не смятам да приготвям десетки видове. Не считам за нужно, пък и захарната болест не е шега...
Следвах точно ето тази рецепта: http://www.know-how-to-cook.com/2011/12/blog-post_20.html . Благодарности на авторката за сполучливите пропорции. Не се случва често да изпълня всичко по списък, но този път го сторих. Получи се едно мекичко тесто, така приятно за работа - голям кеф.

Мога да предложа само някои допълнения от мен, които да са в улеснение на този, който реши да си приготви сладките.
Много е важна предварителната подготовка. Авторката на рецептата е казала, че е получила около 100 локумки. Аз прецених, че моите ще излязат по-малко и реших, че ще са 80. За целта си разделих тестото на 10 малки топки, като всяка разточвах на кръг с диаметър около 15-20 см. От него идеално си изрязвах 8 триъгълничета, които навивах в локумки.
Предварително си бях нарязала и парченцата локум, както и орехите. Използвах от турския локум, овалян в кокосови стърготини (вкъщи съм си за празниците и майка ми е взела от него). Орехчетата - половин ядка разрязах на 2 или 3, зависи от големината й.
И за да се застраховам, реших да си намажа тавите с малко олио - не сгреших.

Ами, това са моите локумки. Като първи опит съм предоволна. И другите, които ги опитаха - също. Повече не ми трябва (освен и тези, които предстои да си хапнат от тях, да ги одобрят).














Надявам се следващите дни да изпълня и другите запланувани лакомства...

Успех на всички с коледната подготовка!

2 коментара:

  1. Гери, много се радвам, че си ми се доверила и най-вече че си доволна от резултата! Много красиво си оформила локумките, заплениха ме!

    Весели празници, много любов и топлина! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Аз благодаря за чудесната рецепта.
    Весели празници и на теб! Нека здраве и щастие изпълват дома ти!

    ОтговорИзтриване