вторник, 2 октомври 2012 г.

Голямото готвене...

Даа, определено си беше голямо готвене през този ден. Учиха ме как се правят вкусни и сполучливи картофени кюфтета (майката на приятеля ми), приготвяхме се за пикник на следващия ден и изпълнявах даденото обещание за ореховки. Общо-взето целият ден се изниза в кухнята, но беше изключително приятно и ползотворно.

Златните картофени кюфтета

 

 Необходими продукти:

3 големи сварени картофа
1/2 глава лук
1 яйце
50 гр. кашкавал
сол и черен пипер на вкус

яйце, брашно и панировка/галета







Сваряваме картофите, обелваме ги и ги изчакваме да изстинат. След това ги рендосваме на по-едро. Обелваме си лука, а след това рендосваме и него, но на по-ситно. Смесваме картофите, лука и настъргания кашкавал (кашкавалът може да се пропусне, но с него кюфтетата са по-вкусни; количеството му може и да се увеличи). Добавяме сол и черен пипер на вкус. И идва моментът на точната преценка, а именно - яйцето. Разбиваме си 1 яйце и започваме да добавяме към картофената смес по малко, така че да не разводним кюфтетата. За това количество картофи е необходимо едно малко яйце или половин стандартно, примерно.
Оформяме си кюфтетата и редим в някакъв съд. Отделно си подготвяме разбито яйце, малко брашно и някаква панировка или галета. В моя случай използвахме малко галета и малко панировка с корнфлейкс, тъй като второто не беше достатъчно (въпросната панировка се продава в Кауфланд и е по-вкусна от галетата). И така - взимаме си оформеното картофено кюфтенце, овалваме го в брашното, след това го потапяме в разбитото яйце и завършваме с въпросната панировка или с галета. Редим всички кюфтенца върху дървена дъска, тъй като тя не им позволява да се овлажнят.
След това си загряваме олио и пържим кюфтенцата до златисто. Сервираме с гарнитура по желание. В случая има два варианта - доматки с магданоз и сиренце, кисело мляко с маслинки.
Ами, това е. Кюфтенцата наистина са ми златни, защото са много вкусни и са ми голяма радост. Веднъж преживях голям неуспех с подобна рецепта. Но сега вече съм "научена" и резултатът беше налице.





Първи вариант





Втори вариант
Да ви е сладко!

Та така започна денят в ранната си част. След това последваха двата кекса. Първо беше ред на сладкият (сладкото преди всичко...).
Бяхме решили с господин "претенция" (любимият, който изпълва живота ми с обич, щастие и светлина), че ще е кекс с орехи, парченца шоколад и задължителната за моя приятел заливка отгоре.
Спрях се на този кекс. Единственото, което промених, беше стафидите - замених ги с парченца шоколад. Заливката отгоре е моя идея - прясно мляко, масло, захар, какао и шоколад. Не съм мерила нищо, на око и на вкус действах. Определено беше мнооого добра...
С остатъка от заливката импровизирах. Подредих си сезонни плодове, добавих малко от шоколадовата смес и поръсих с орехи. 
След това се заех с ореховките. Историята около тях е малко странна. Попитаха ме дали мога да ги правя и аз казах "Да!". Истината беше, че никога не съм правила преди това тези така любими сладки. Но ми хрумна, че в интернет има всичко, ще има и рецепта за ореховки. И така - дойде и техният ред. Рецептата взех от Adi-el. Благодарна съм й, защото се получиха много апетитни ореховки и предизвикателството завърши в моя полза. Честно казано ореховките се оказаха голям хит след това. Всеки ме питаше за рецептата и ги хвалеше колко са вкусни, мекички и по-хубави от купешките. Вярвам им, аз също им се порадвах.
Източник: ореховки.
Ред е на последното кулинарно творение. Да, остана соленият кекс. Рецептата за него е изпробвана многократно. Любим вкъщи, често експериментирам с добавките в него. Този път опитах с нарязани на ситно две малки доматчета, магданоз, натрошено сирене и чубрица. Получи се добре, но най-успешна комбинация за мен си остава сиренцето с чубричка/шарена сол. Ето и неговият източник.

Тук вмъквам една редакционна поправка, защото както виждам, източникът на соления кекс вече май не съществува. Та ще напиша оригиналната рецепта. :)

Солен кекс

Необходими продукти:
- 2 и 1/2 ч. ч. пресято брашно;
- 1 бакпулвер;
- 3/4 ч. натрошено сирене;
- 1-2 щипки сол;
- 2 яйца;
- 1 и 1/3 ч. ч. кисело мляко;
- 3/4 ч. ч. олио.

Брашното се пресява с бакпулвера и към него се добавят солта и натрошеното сирене (от личен опит казвам, че сиренето или каквато и да е друга плънка може да е и повече от 3/4 ч. ч.).
Отделно се разбиват яйцата с олиото до получаването на смес като рядка майонеза. Следва киселото мляко и отново разбъркваме.
Накрая брашнената смес се добавя към яйчената, всичко се обърква добре и се пече в намазнена и набрашнена форма на 200° C за около 25 минути (до суха клечка).
1 ч. ч. = 200 мл

За мен това е най-вкусният солен кекс след всички рецепти, които съм изпробвала.. :)

И така завърши денят на голямото готвене (някъде към 9 вечерта). Малко изморена, но доволна, очаквах пикника на следващия ден. Смея да твърдя, че всичко се получи чудесно. Пожелавам на всекиго подобна умора...

Ето и плодовете на труда ми:



Няма коментари:

Публикуване на коментар