неделя, 31 август 2014 г.

Малките камъчета

Онези, които считаш за съвсем невзрачни и безмилостно подминаваш. Като малък си късал обувка след обувка, подритвайки ги по улицата. Понякога просто си ги захвърлял към хоризонта. А то, малкото камъче, току се е превърнало в жабка сред локвата. Открил си идеалното и си го скатал в тайната кутия.

Дали го боли, когато го подритваш? Дали го е страх, когато го захвърлиш? Дали не му е скучно сред хилядите скъпоценни вещи...

Малките камъчета, които макар да не оценяваш, след време усилено дърпаш към себе си. Заради моментите, в които си ги прежалил или кротко си ги забравил. Изведнъж осъзнаваш колко много камъчета си събрал. Подредил си пътечка от обичните, които няма да те наранят.

И внимавай. Избери си онези, които проговарят само на теб. За да подариш цялата си мечтателност, посипана с необятност. Когато потъваш...

За да ти нашепват след време за вълшебни времена, в които родната стряха е не само спомен, когато майчината милувка е не просто гореща сълза, когато бащиното рамо е не само открадната мисъл. И когато детските стъпки припкат към теб, за да ти подарят най-живата си вяра. А ти се сливаш със залязващото слънце, благодарен за подарения миг - на всемир и топла обич.




И моята снимка за месец август.

38 коментара:

  1. Малките камъчета.......Най-обичните и най-нужните по моя житейски път.....Аз и моите камъчета редовно си шушукаме и разговаряме и ако за момент сме мълчаливи,просто съм приседнала и подремвам:))Всяка моя отревиста и нова крачка е благодарение на удобството,създадено от малките и подредени камъчета....Аз вървя към мечтите си,покорявам ги подкрепяна от тези мъничета...........
    Снимката е прекрасна,Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка, винаги да ти помагат мъничетата. ;) Благодаря ти за този коментар!
      Прегръдки. :)

      Изтриване
  2. Много красиво, Гери! И текстът, и снимката (нея няколко минути я съзерцавам) :) Прегръдки, мила, и много усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Много красиво написано, Гери!
    Онези, малките камъчета са важна част от живота на всеки един от нас, без които не би бил същият! Снимката е много красива!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. СТрахотен кадър,мила!Пожелавам ти щастлив и много успешен септември!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, прекрасен да е и твоят септември! Прегръдки, другарче. :)

      Изтриване
    2. Гери, много красиви думи си наредила...точно като пътечка от събирани камъчета...И аз обичам да си събирам, привличат ме, току се наведа и изнамеря някое уникално...татко навремето се стряскаше, като видеше, че почвам да вадя от куфарите камъни :))) Спомних си за един мой много любопитен племенник, който, като всички деца на определена възраст обичаше да задава въпроси. Та един ден ме попита "А, големите камъни майки ли са на малките, те ли ги раждат?" Въпрос, водещ след себе си размисли, отговори и още въпроси...Прегръдка чувствено момиче! И ти си като тези самородни камъчета, които проблясват и се отличават от останалите, да знаеш!!!!

      Изтриване
    3. Веси, какво да кажа... Думи нямам...

      Изтриване
  5. Много хубаво казано и разказано, Гери! Прегръдки за теб

    ОтговорИзтриване
  6. Тези камъчета .... Страхотни мисли и красиво казано Гери! Два дни преди да замина от родното място, така се натъжих ... Но ми е и мило, благодаря ти, все едно си го написала за мен ... Прекрасен септември Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, усетих аз, че парфето ти е сантиментално. ;) Бъди силна, сигурна съм, че е за хубаво. Поздрави!

      Изтриване
  7. Красив кадър и красиво си описала нещо толкова свидно и мило за всеки.
    Прегръдка, Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, много се радвам, благодаря ти! Прегръдки и от мен. :)

      Изтриване
  8. Тези камъчета са наши крачки по пътя на живота. Със всеко намерено камъче, правиш една крачка напред. И всяко намерено камъче е нашето усещане, нашите чуства към някой или тъга и разочарование. Всяко едно намерено камъче е спомен за онзи прекрасен ден, когато го намерихме. Дали бяхме сами или с някой, който толкова ние мил и любим. Всяко намерено камъче е един ден от краткия ни жизнен път. И така докато не намерим себе си в едно от тези камъчета.
    Прекрасно е Герганче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасна си ти, Алечка, благодаря ти за този коментар! :)

      Изтриване
  9. Страхотен огнен кадър ... но изпитах някъкво умиление от порутените бащини къщурки.
    Направо чух шепота за онези вълшебни времена .... страхотни са и мислите ти Гери!

    ОтговорИзтриване
  10. Ех, че си ми умна! И така хубаво умееш да описваш! Нали знаеш, че си страхотна?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Йолинкааа, ти си ми прекрасна! Аз само попивам от всички вас. :)
      Много те прегръщам!

      Изтриване
  11. Отговори
    1. И ти, Таничка, и всеки човек, който диша на тази земя. :) Много ти благодаря, че намина! Прегръдки и от мен. :)

      Изтриване
  12. Умницата ми тя, прекрасница, отоново ме отнесе на друга планета :)
    Гери, разкошно е да спре при теб човек за мигове на размисъл и душевен покой, да се отдаде изцяло на спомените, да изплакне очи в прелестните ти кадри, а много често и да се оближе вкусно, вкусно :)
    Прегръщам те топло!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, Таничка, направо ще ме разплачеш... Силно те прегръщам! :)

      Изтриване
  13. Красота! Само това мога да кажа! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинка, пък аз мога да ти изпратя една усмихната прегръдка! :)

      Изтриване
  14. Герчо, някой ден ще те викна да ми подредиш мислите;) Много ти се получава! А снимката е точно като малка спретната къшурка, с целия онзи чар,който познаваме! Прегърни се!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, най-много да ти ги разбъркам още повече. :) Ама пък като знам, че ще ти се порадвам, веднага. ;) И ти да се прегърнеш много от мен!

      Изтриване
  15. Браво, Гери, прекрасен текст! Пожелавам ти голяма купчинка камъчета да събереш:) И аз се радвам на моята, че расте :)
    И да ти кажа - много ми беше приятно да прочета всичко, което бях пропуснала през ваканцията!
    Поздрави и топла предстояща есен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче, много, много се радвам и ти благодаря за милите думи. :) И ти пожелавам да събереш най-цветната и гладка купчинка от камъчета. Най-сърдечни поздрави от мен!

      П.П. Не знам дали е само при мен проблемът, но ми показва, че имаш нова публикация (вижда се заглавие), а после не се появява в блога ти. Казва, че не съществува...

      Изтриване
    2. И аз ти благодаря за вниманието към моите публикации, Гери :) Не успях да ги довърша и затова съм ги спряла ... Но и това време ще дойде!
      Поздрави и пожелания за чудесна седмица!

      Изтриване