понеделник, 8 април 2013 г.

Е, ти готвачка ли ще ставаш?

Това ме попита един приятел на баща ми тези дни, като се прибрах вкъщи. И като малка чувах подобни предложения. Когато отивах до магазина (обикновено за продукти за някой десерт), редовното питане беше "Какво пак ще готвиш?"
Но не, няма да ставам готвачка. Надявам се да "стана" това, което исках преди и което искам сега. А каквото е писано, то ще се случи.
Но да се върна на горния въпрос... Ситуацията беше следната - аз приготвях сладкиш, а един приятел на баща ми беше дошъл на гости. Засичаме се в коридора и въпросният господин ме пита: "Ооо, Гергана, какво става?" Аз му отговорих с усмивка "Готвя!" Тогава той ме попита "Е, ти готвачка ли ще ставаш?" И тук баща ми му отговори точно на място "Мерак!"
Ами да, точно мерак си е и то голям. Пък и как да обясня, че в квартирата нямах възможност да приготвя нищо цяла седмица (фурната ни беше развалена) и направо си ме сърбяха ръцете да забъркам нещо. Но... какво да обясняваш, то това си е до нагласа. =)

Умен сладкиш

 













Та така с моите кулинарни вълнения. Имах възможност да готвя, въпросът беше какво да е. Знаеше се, че ще е десерт, но какъв? И се сетих за една отлежала идея, която бях запланувала все някога да опитам. Първо го бях видяла при Лабрекс от форума на "bg-mamma". После го срещнах и в разни руски форуми. Оттам установих, че десертът е руски.
Преди известно време (вече бях забравила за умния сладкиш) го видях и при Мира. В крайна сметка следвах рецептата на Мира, а после установих, че това е било половин доза от целия десерт. Мира, сърдечни благодарности! Бях забравила за този десерт...

Рецепта няма да пиша, защото Мира е обяснила всичко много добре. При мен имаше само няколко съвсем малки промени - използвах маргарин вместо масло, 1/2 ч. ч. захар вместо 1/3 ч. ч. и 2 прахчета ванилия вместо капсула ванилова есенция.




















Следвах указанията и мисля, че се получи добре. По принцип идеята е сладкишът сам да се раздели на пластове по време на печенето (някои получават и по 3 пласта) и да имитира торта - блатове и крем. При мен по-скоро сладкишът се преобрази в крем пита или нещо подобно. Пудингът, както Мира го е нарекла, преобладаваше, а самият блат съвсем деликатно загатваше за себе си. Но мисля, че и така беше одобрен.

Аз също го опитах. Признавам, останах изненадана. Сладкишът е по-особен, някак гумен (в никакъв случай безвкусен и твърд) - като по-твърдо кремче. Мисля, че е идеалното разнообразие за маниаците на крем карамел.

Умное пирожное определено е вкусен и различен. Просто за моите предпочитания вкусът на яйцата беше по-осезаем.

Но съветвам да опитате, защото в случая е в сила "От опит глава не боли!" Даже напротив, небцето и стомахът са щастливи. ;)

Приятного аппетита!






37 коментара:

  1. Вкусно и ароматно! В тези късни часове е малко опасно да виждам такива предложения, може да реша през нощта да ги приготвям, особено при този вид, в който ги предлагаш, Гери! Поздравления за поредната вкусна рецепта! Усмивки! :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Mного добре се е получил умника :)! Браво ,Гери !
    Поздрави ! Хубав вторник !

    ОтговорИзтриване
  3. Не знам колко добре се получи, защото не успях да го приготвя с всичките му пластове, но пък си беше вкусен.
    Благодаря ви, Дани, Ванче. Желая ви лека и спокойна вечер!
    И едно допълнение - нощта си е вдъхновение за кулинарията. Пък, Дани, то ще си отлежи и на другия ден ще си го хапнеш. =)
    Поздрави, момичета!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотно изглежда сладкиша ти, Гери!
    И аз се каня да опитам, ама кога ли ще успея.
    Браво за мерака :) Това, че учиш нещо си друго, няма нищо общо с това, че обичаш да хапваш домашно приготвени лакомства, нали :)
    За нощта си много права - и на мен ми е спокойно тогава :)
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Изглежда интересно с тези откроени пластове!
    Гери, поздравления и приятна седмица

    ОтговорИзтриване
  6. Гери,много хубаво е станало сладкишчето,прелест.Подобен сладкиш има и в Испанската кухня.Поднасят го нарязан на малки хапчици.Много е лошо да ти се развали фурната.На мен ми се случи 3 пъти през изминалата година.Все тогава ти се въртят в главата ястия на фурна.:)
    Поздрави Гери и хубав Вторник ти желая!

    ОтговорИзтриване
  7. изглежда супер,Гергана!
    И аз го видях при Мира,заплануван ми е за в бъдеще :))
    хубав вторник
    поздрави

    ОтговорИзтриване
  8. Гери, на снимките изглежда страхотно! И аз отдавна съм му хвърлила око. Скоро, както и при теб, Мира ме подсети. Бях го изгубила в дългия списък от рецепти, а ти просто ме убеди, че по-скоро трябва да го направя. Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Гери,усмихна ме рано,рано с този ваш приятел.....на всяка дама рано или късно й се налага да стане готвачка ,а когато е с мерак толкова по-добре и по-лесно се случват нещата,нали?!
    Сладкишът ти е станал отличен,много ме съблазнява и мен и съм го планувала,но кой знае кога ще му дойде реда.Засега ще напълня очи от твоите апетитни и свежи снимки!
    С прегръдка пожелавам хубава да ти е седмицата! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Гери ,сладкишът изглежда чудесно!
    Това ,че преобладава крема също си е много добре.
    Яйцата са по-осезаеми наистина и това ме накара да пиша в рецептата капсула ванилия.
    Те са с по-силен аромат.
    Бърз ,лесен и вкусен десерт!
    Снимките ти са прекрасни!
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  11. :) Комични ситуации колкото искаш, странни въпроси и какво ли още не. Кулинарията е изкуство, това не е като да забъркаш манджата и да я пльоснеш на масата. Всичко е истинско удоволствие и наслада, пълен релакс. Сладкиша ти е невероятен, мила, не знам какви пластове търсиш, но честно казано така ми изглежда много, много вкусно!

    ОтговорИзтриване
  12. Гери, поредното страхотно предложение, различно и стилно поднесено. Поздравявам те и слънчев ден ти желая, мила.

    ОтговорИзтриване
  13. Добре се е получило и без много пластове,важното е да е вкусен.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Хубав е станал, Гергана!Аз съм правила този умен сладкиш само веднъж, на вкус ни хареса, но нещо на външен вид не го бях докарала:).Изядохме го, но замина като опитан и ненаписан.Твоят е с много добър изглед.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Гери, интересен сладкиш, а и ти си се справила отлично, съдейки по снимките. Аз обичам кремчета, така че ще ми допадне несъмнено.
    Сега прочетох за пътуването ти до Брюксел. Поздравления и пожелания за още много успехи :)

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря на всички! Аз обаче искам да кажа нещо - кулинарята е страст, емоция, удоволствие... Но всички вие сте ми голямо вдъхновение и споделеното тук е голяма радост за мен.
    Сърдечно благодаря отново и пожелавам на всички хубава и усмихната вечер! =)

    ОтговорИзтриване
  17. Looks like that you make this cake for me.I love it and will make it very soon. Thanks a million.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Hey, Zokie, I'm glad to see you here. Thanks for the comment!
      I hope you'll like this cake! And... I hope that you understand the recipe (I'm not sure whether the translator is working).
      Have a nice evening!

      Изтриване
  18. И аз съм го виждала този сладкиш, макар че ми е странно как се получава и ме е страх да не остане сурово или да стане несполучливо... Макар че твоят сладкиш изглежда перфектно - пластът си личи, а и кремчето добре се е отделило. :)
    Много е лошо, когато нещо се развали, но пък е хубаво, че си наваксала с този сладкиш. При мен пък фотоапаратът се прецака и наваксвах тези дни, но за жалост без снимки. :( Много ме е яд, че сега трябва нов да си купувам или да ходя по сервизи уж да го оправят :(.
    А на въпроса как се слага сърчице в блога : слагаш този html код в публикацията или заглавието й и ето го сърчицето :) Още такива подобни кодове има тук: http://www.w3schools.com/tags/ref_symbols.asp, а за усмивките направо копираш от тук: http://hinh.tv/happy-emoticons.html#.UWRXdldTmeY.
    Хубава вечер, Гери и се надявам да съм ти била полезна! ❀‿❀

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, давай смело! Щом е готвене, трябва да се експериментира, неуспехите поне са вкусни (понякога де). =)
      Относно фотоапарата - и аз съм го изпитвала този ужас. Добре че успях да оправя (поне засега) проблема. Ако искаш, кажи какво се случи с твоя и ако е сходно, мога да ти кажа какво направих аз. А фурната - още не е наред...
      И за другото - благодаря, със сигурност ми е от полза. Ще пробвам да приложа някога.
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
    2. Коментарите на чат ще заприличат малко, но нищо. Проблемът е, че снимките, когато са на светлина са много бели, почти нищо не се вижда, а когато се правят на по-слаба светлина са много размазани и което е по-лошо на хоризонтални линии. Писах във форуми - смятат че е лентов кабел или някаква матрица, но към сервизите съм много скептично настроена. От опит знам, че нещо стигне ли до сервиз (особено такава техника) даваш пари за сервизи, а пък то ако изкара няколко месеца работещо е добре... Затова, колкото и да не ми се иска, май ще се спестява за нов... :(

      Изтриване
    3. Нали за това е вид общуване, пък и може да е полезна за някого тази информация. Относно фотоапарата - май няма да съм ти полезна, при мен беше проблем с картата и самият фотоапарат не можеше да я прочете.
      Но преди да купуваш нов, посъветвай се отново, Светле.
      Дано всичко да се нареди!

      Изтриване
    4. Благодаря ти, Гери! Ще го заведа утре на лекар, пък ще видим какво ще ми кажат.

      Изтриване
  19. Гери, много примамливо сладкишче :)

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Интересно е като идея, да. Ама май си имат попадения руснаците. Замислила съм и торта "Птиче мляко" за някога, но да видим.
      Поздрави, Танче!

      Изтриване
  20. Много красив десерт, толкова мекичко и апетитно изглежда, че с удоволствие бих хапнала едно голяяяяямо парче. :-))) А готвенето е най-прекрасното хоби -- и да не е непременно професия, за някои хора със сигурност е призвание.

    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си, Иринка, подкрепям с 2 ръце казаното от теб.
      Почерпи се много голямо парче и да ти е сладко.
      Слънчев ден! =)

      Изтриване
  21. Аа, че какво лошо има в това човек да е готвач!? Най-вкусната професия :)
    Супер ти е станал сладкиша, Гери, прилича на крем пита и със сигурност е много вкусен! И снимките са чудесни! Пък аз останах без фотоапарат за няколко седмици.. не подозирах, че толкова ще ми липсва :)
    Хубава сряда! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, нищо лошо няма в това, Мими, никак даже. Сега се замислям, че като малка, когато ми кажеха да стана готвачка, не исках, защото смятах следното: "Ако ми е професия, ще намразя готвенето. Затова ще готвя само за мъжа си!" Детски му работи. ッ
      Стискам палци да се оправят нещата с фотоапарата, знам какво е да липсва, много неприятно...
      Благодаря, че се отби тук, Мими, хубав ден ти желая!

      Изтриване
  22. уф, мн добре изглежда този сладкиш. Май трябвад а се махна от компютъра, че огладнях сега))
    иначе е супер, че освен всичко останало, хората мислят, че може да станеш и професионалист кулинар:)) вярват в теб, явно

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хех, по-скоро беше шега в случая. Но не, не е това призванието ми. Кулинарията си е страст, която смятам да си отглеждам спокойно, но не и професионално. Тя е, за да радвам близките и себе си, достатъчно ми е.
      С друго се надявам да се занимавам, но то ще си покаже.
      Хубав ден, активно момиче! =)

      Изтриване
  23. Чудесен сладкиш, Гери и
    някак много хубава асоциация се получава с написаното и наименованието ...
    Моите поздравления и
    пожелания да развиваш своята кулинарна страст и професионални стремежи!
    Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, сърдечно благодаря за хубавите пожелания. Всичко най-добро и на теб и все така вдъхновяваща бъди!
      Лека вечер!

      Изтриване
  24. Gerry,I made this cake yesterday, kept in the fridge over nite and tried it this morning...taste is there but does not look good as yours.I will post it on my blog so you can see it. Thanks a lot.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Zokie, I've just seen your cake. It looks even better than mine. Thanks a lot for trying this cake, I hope you liked it!
      Have a nice evening!

      Изтриване
  25. направих го ,Гери!
    на мъжо няма да му хареса,макар че обожава крем карамел.
    Повече има вкус на клафути !!!
    Аз го обожавам :))))
    прегръдки и прекрасна нова седмица

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мимиии, как ми стопли душата! Не знаеш колко се радвам, когато някой се реши да приготви нещичко, предложено от мен - много!
      Да ти е много сладък десерта, пък дано се хареса и на семейството. Ще чакам да се похвалиш и в твоето местенце.
      Сърдечни поздравиии! :)

      Изтриване