сряда, 7 октомври 2015 г.

Ухае на уют

Усещане за дом, поръсено с щипка носталгия. И как само ухае... На какво ли? На задруга, детски смях и кухня с вълшебства. Богатство от магии, което е се е разположило удобно в съзнанието ми без капка намек за раздяла. Част от мен, част от онази същност, която обича да се чувства домошар. И да споделя! Със себе си и с другите. Другите ли? Те носят същата магия. :)

И днес е така! Имам си гост, който вече омагьоса местенцето ми - Вили от "Кулинарна авантюра". Добре си ми дошла! Радвам се да те посрещна тук, за да се насладим взаимно на това, което носиш - добрина, грижовност и усмивки. И... Едни чудни, топли душички! Като теб. :)

Ето я и Вили!

..........................................


Преди  една  година  в "Кулинарна авантюра" ми гостува едно усмихнато и слънчево момиче!

Мечтателка, ентусиастка, философка, журналист, кулинар ….!! Една млада девойка, която винаги ме усмихва и повдига настроението ми!! Удоволствие и радост за мен е да я познавам макар и само виртуално!! 

Това е Гери от "Мус от краски и мечти"  и ако все още не сте попадали там, побързайте и се насладете на прекрасните й публикации!!

На свой ред тя любезно ми върна поканата, която приех с широка усмивка и отново леко притеснение с какво бих й гостувала, така че да я впечатля и да се представя добре!!
Така измина почти година, а аз все отлагах моето гостуване!

А е толкова вълнуващо, гъделичкащо и приятно да гостуваш, макар и да не е истинско!!



Гери, с още едно голямо извинение надничам плахо и ти нося ароматни кифли с локум!! 
Абсолютно съм убедена, че ще ти харесат!!



Кифли с локум







Станаха  толкова  мекички, пухкави, че чак аз се почуствах горда от себе си!! Е, формата е малко за критика, но ги разточвах на ръка без помощни средства като точилка.
Не знам дали някой е опитвал да замеси тесто за кифли със сладкарска сметана, но аз го направих. Щом става с вода, чай, мляко, заквасена сметана и с какво ли още не ... Защо пък и със сладкарска да не се получи!!
Е, получиха се и то мноого вкусни!!

 



Продукти:

2 яйца и 1 жълтък
1/2 кубче мая
щипка сол
1/2 ч.ч. захар
4 с.л. олио
100 мл вода
200 мл сладкарска сметана
4 до 5 ч.ч. брашно

1 пакет локум
пудра захар за поръсване



СТЪПКИ:


1. Пресяваме си брашното в голяма кръгла тава, правим кладенче, в което чукваме яйцата. Към тях добавяме захарта и объркваме.
2. Прибавяме олиото и сладкарската сметана и отново разбъркваме.
3. В 100 мл топла вода разтваряме маята заедно с 1 ч. л. захар и 1 ч. л. брашно и оставяме да втаса. След това прибавяме и маята към останалата смес в кладенчето.
4. Започваме постепенно да добавяме от брашното и замесваме меко еластично тесто, което оставяме да си почине за 30-тина минутки.
5. Премесваме отново тестото. Разделяме го на топки колкото едно голямо яйце.
6. Върху набрашнена повърхност с ръка раздърпваме тестото и оформяме елипса.
В единия край поставяме 1/2 парче локум, завиваме на руло и оформяме кифла.
7. Подреждаме оформените кифли в тава, покрита с хартия за печене, и оставяме да втасат.
8. След като втасат, ги намазваме с разбития жълтък, примесен с няколко капки олио и прясно мляко.
9. Печем в предварително затоплена фурна на 180 градуса до готовност.

Оставяме да изстинат върху решетка и обилно ги поръсваме с пудра захар.





Получиха се точно каквито си ги представях - меки, пухкави и вкусни!


Гери, удоволствие е за мен да споделя тези кифли заедно с теб и отново да ти благодаря за любезната покана. Чест е за мен да бъда в твоето уютно и приказно виртуално местенце !!!
Изпращам ти много слънчеви усмивки и топли, сърдечни прегръдки!!

 
*                 *                *


Вили, благодаря ти, че прие да ми гостуваш! Благодаря ти за винаги топлото отношение и за чудните кифлички, с които подслаждаш не само мен, но и всички, които ще ги споделят с нас! Какви са пухкавелки само! Определено се харесахме взаимно с тях, нямай съмнение.
И знай, че никога не е късно за хубавите моменти - този е такъв. :)

Е, нека ни е уютно! И сладко, разбира се. :)
 


23 коментара:

  1. Прекрасни сте момичета!Гостенката е приготвила великолепни кифлички,браво Вили както винаги си се справила повече от чудесно!
    Гери,а при теб винаги се чувствам уютно и спокойно като у дома си:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленче, радвам се, че споделяш момента с нас! Благодаря ти за милите думи, знай, че чувството е взаимно. :)
      Хубав ден ти пожелавам!

      П.П. Само да насмогна с времето тези дни и пак ще почукам на вратите на местенцата ви. :)

      Изтриване
  2. Кифличките са много изкушаващи! Обичам кифлички с локум, а една такава не бих отказала по никое време, дори и в периоди на ограничения от сладости!
    Поздрави и за двете ви! Пожелавам ви усмихната сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, тогава не му мисли въобще и заповядай да се подсладиш. :)
      Много усмивки и за теб, благодаря ти!

      Изтриване
  3. Гери,Вили,
    прекрасни сте и двете.Вили е майстор на кифличките и баниците, а Гери омайва с чудесните си публикации .Радвам се най - искрено на взаимното ви гостуване.Макар,че аз не съм много наясно как точно става.Вили благодаря ти за бързите и вкусни рецепти.В голяма помощ са ми, особено когато нямам време.Гери на теб съм благодарна за чудесните коментари в моя блог, за цялостната визия на всичко, което публикуваш.Имаш собствен, ненадминат почерк във всяка публикация.А бързите и лесни рецепти са мой преоритет винаги.
    Целувки момичета !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, а ти си винаги толкова внимателна! Безкрайно съм ти благодарна за всичко ценно, което споделяш с нас, предложенията ти са чудесни, бъди сигурна! Радвам се, че ти е уютно тук и споделяш гостуването на Вили. :) Наистина човек може да се чуди коя нейна вкусотия по-напред да приготви. :)
      Прегръдки сърдечни, мила Ели!

      Изтриване
  4. И при теб, Гери да се отбия и да пожелая и на двете ви много вкусни моменти с тези пухкавелки!
    Прегръдки, момичета!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хриси, вкусни са, когато са споделени, така че с удоволствие те каня от мое име и от името на Вили! :)
      Прегръдки и от мен. :)

      Изтриване
  5. Гери, Гери, какво си ми слънчице! Ти си едно богатство!
    Благодаря ти за топлото посрещане, за милите думи, за всичко ...
    Този момент е незабравим, повярвай ми!
    Прегръщам те силно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, аз ти благодаря, че привнесе такава радост при мен! Прегръщам те и аз! Прегръдки и на мъниците вкъщи. :)

      Изтриване
  6. Ама наистина ухае на уют при теб, Гери! Чудесно гостуване!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заслугата е изцяло на Вили, Траянче. :) Пък и с толкова всеобични кифлички как няма да е, приканвам те да се почерпиш с нас. :)
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Вкусно и усмихнато е тук днес!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасно гостуване! Не само ухае, ами лъха уют от публикацията и от вас двете! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, благодаря ти! И всичко това е още по-хубаво заради вас - за да има с кого да бъде споделено. :)
      Прегръдки!

      Изтриване
  9. Сякаш усетих аромата им, топлината и уханието на домашен уют...
    Прекрасни момичета, прекрасно гостуване и прекрасни кифлички -
    много комплименти и поздравления за вас! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, аз ти благодаря за топлинката, която ти даряваш! Прегръдки сърдечни с пожелания за хубава вечер! :)

      Изтриване
  10. Гери, прегръдки и поздравления и за двете с Вили, усетих уют и топлина от поста!

    ОтговорИзтриване
  11. Ухае на приятелство, вдъхновение... Прекрасно гостуване на Вили, прекрасни момичета на едно място, гости, домакини, всички сте голяма радост! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заслугата е изцяло на Вили. :)
      А без вас, Кате, няма да е толкова сладко! Поздрави и за теб. :)

      Изтриване
  12. Е ... пропуснала съм почерпката със чудесните кифлички ... но пък се насладих на уюта лъхащ от гостуването което ти е направила Вили!
    Поздрави и за двечките!

    ОтговорИзтриване