понеделник, 17 декември 2012 г.

Нещо мнооого любимо

Ама наистина ни е супер любимо. На голяма почит е това ястие при нас.
При мен лично причините са две. Едната, разбира се, е вкусът. Другата - пътуването до Англия, където за първи опитах въпросните картофки. Да са живи и здрави англичаните. Такава вкусотия да измислят, която хем да e лесна, хем да предлага безброй вариации според вкуса на всекиго.
В Англия най-разпространени са с боб в доматен сос от този вид, което ме подсеща, че още не съм се научила да готвя боб и то така. Та топлият картоф се залива с боба и става една страхотия... Направо да си оближеш пръстите.
Аз се научих да си ги приготвям, когато се прибрах вкъщи. Ето това видео ме просветли...
Пробвали сме сме много начини досега - само с масло, със сирене, с кашкавал, с царевица, с въпросния боб, с царевица и пушено филе, с чеснов сос... Чесновият сос ще го покажа друг път, той е много специален - домашен. Като се замисля, не са толкова много, така че предстоят още експерименти. Има доста да показвам. Просто невинаги ми се снима (особено с чудната светлина вечер).

Jacket potatoes

 

Не са в пълния си блясък, но и светлината ми е изкуствена... На дневна ще са още по-красиви.

Необходими продукти:
- картофи (колкото повече, толкова повече/по-добре);
- олио за намазване;
- сол за поръсване;
- масло за овкусяване.
Плънката (в случая) е от замразена царевица, задушена с олио+масло (2-3 с. л. олио с 1 с.л. масло за 200 гр. замразена царевица) и подправки на вкус. При мен подправките бяха балканска ръсеница, шарена сол, къри, чесън на прах, черен пипер. От опит казвам, че добра добавка е куркумата, но с индийско орехче, не ми харесва.

Начин на приготвяне:
Картофите се измиват много добре. Подсушават се и се пробиват на няколко места с остър нож или вилица. После се намазват с олио (може и зехтин) и се поръсват със сол, която се втрива в кората им.
Нареждат се в тавичка и се пекат около 40-50 минути на 200 °C. След това картофите се обръщат и се пекат още 10-15 минути на същата температура.
Когато са готови (леко са зачервени и в тях свободно влиза нож), изваждат се, отгоре им се прави разрез на кръст и във видеото авторът ги мачка, аз не го правя. Слага се масло, още докато са горещи. 
После следва плънката, която винаги е по желание.
Аз сервирах с много вкусната царевичка и със салата от моркови.

 


 Ами, това са прословутите Jacket potatoes. Страшно вкусни и ароматни са. А коричката е по-вкусна и от самия картоф...
Важно е да се хапнат топли, така са по-вкусни.

Поздравявам с тази рецепта любимите си каки... Те си знаят.


Да ви е сладко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар