събота, 13 април 2013 г.

Когато познатото е на почит

Ами, вярно е, много обичам да експериментирам и да опитвам нови неща - особено в кулинарен аспект. Преповтарям рецепти, но винаги се изкушавам да опитам нещо ново и непознато (макар да съм несигурна в крайния резултат). И при тези ми желания се започва едно търсене, ровене, разглеждане и чудене... Не знам точно какво търся, но знам, че искам да е нещо непознато - поне на вкус, ако не на вид. Е, да, но е добре да имам някакъв ориентир. А понякога той липсва и след много упорито и затормозяващо на моменти издирване, отново се връщам към познатото.

Така се случи и със сегашното предложение. Не успях да избера нещо ново и заложих на познатото. Да, обогатих с малко желание и свобода на действие и се получи един скромен, но пък много вкусен кекс - сочен и ароматен. Останах доволна, защото точно този вид кекс предпочитам.

Ароматен кекс с горчива нотка

 




























Десертът не е нищо ново за мен. Отново се доверих на позната и проверена рецепта, която винаги си пасва с импровизациите ми. А именно - кекс без яйца на Рени55. На мен вече май ми е любим. ッ




























Рецепта няма да пиша - вече съм я показвала в блога, а и авторката й се е погрижила за това. Ще спомена само приумиците ми този път. А именно - 1 намачкан с вилица банан (исках да се усеща, затова не го пасирах), 1 нарязана на малки кубчета ябълка и кората на половин лимон.























Знаех, че кексът няма да остане самичък. Трябваше му компания, а каква по-приятна от тази на глазура. Предложих няколко варианта, но моят господин се спря на разтопен натурален шоколад. Аз не съм почитател на горчивото удоволствие, но... съобразих се, няма как.
























Разтопих малко натурален шоколад, добавих 1 с. л. олио и полях кекса. Вкусовете определено се съчетаха. Получи се много сочен и ароматен, а горчивата нотка допълваше сладкия намек.

Нищо специално, но смятам полезно предложение за бързо решение - това беше този кекс.
Да ви е сладко!


33 коментара:

  1. Мм, отново вкусна рецепта си предложила, Гери! Добър кулинар си и това си личи и от снимките! Поздрави и прекрасен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря! Но много имам да се уча, докато се нарека кулинар, нямам все още това самочувствие. Но всички сте ми вдъхновение. =)
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  2. И няма нищо по-хубаво от познатото в съботния ден :) Кой ще изригва в кухнята със сложни рецепти, когато навън времето е толкова фантастично и въздухът ухае на пролет!
    Грабвам си парченце, Гери! :)
    А това висулчестото ти е страхотно, харесвам такъв тип бижута :)
    Прекрасен уикенд от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти кажа честно - за пролет умирам, ама си умирам от удоволствие и да бъркам разни нещица. Трябва ми само усамотение в кухнята и продукти - другото е на заден план.
      Относно герданчето - и то, и шалчето са на сестрата на моя приятел. Ама ми свършиха добра работа, няма спор. ;)
      Радвам се, че се отби, Мими. Хубав ден ти желая!

      Изтриване
  3. Чудесен кекс си направила, Гери! Снимките също са много хубави. :)
    И аз обичам да пробвам нови рецепти, но като че ли много често комбинирам рецептите, които са изпитани и многократно правени с по някой по-различен вкус - подправка, продукт... :)
    Хубав ден и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, точно така се получи и с този кекс, но важен е крайният резултат.
      Благодаря, че намина и за хубавите думи. Пожелавам и на теб прекрасен и усмихнат ден! ❀‿❀

      Изтриване
  4. И аз си вземам парченче от този ароматен кекс,защото съм сигурна че с тези допълнителни съставки е станал вълшебен!Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заповядай, Нати, почерпи се и да ти е сладко.
      Хубав ден ти желая!

      Изтриване
  5. Чудесен ти е кекса, Гери!
    Няма нищо лошо човек да изпробва нови рецепти, но и да не забравя добрите стари, нали :))
    Поздрави на теб и хубава съботна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Много вкусно предложение си ни поднесла Гери.Няма нищо по хубаво от някое познато любимо сладко изкушенийце в нов прочит както се казва.Аз някой път се съобразявам с блога и все нещо непознато гледам да приготвя ама го отчитам като грешка.Поздрави Гери и хубав уикенд ти желая!

    ОтговорИзтриване
  7. Обичам този сладкиш, а в твоя вариант изглежда наистина много ароматен. Няма да пропусна да си взема парченце.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Гери, много е хубав кексът! Впускай се по-често в непознати рецепти и техники, с много старание и любов, които ти винаги влагаш, няма как резултатите да не са успешни!
    Сърдечен поздрав и приятна неделя!

    ОтговорИзтриване
  9. Сърдечно благодаря на всички ви! Кексът не е нищо особено, но ако можех, бих почерпила всички ви. Почерпете се виртуално и да ви е сладко.
    Хубава и уютна вечер! =)

    ОтговорИзтриване
  10. Малко съм закъсняла за почерпката , ама ако е останало крайче и за мен от този чудесен кекс ще съм доволна :) ! Знам ,че има много свеж вкус и аз веднъж сложих банан и стана разкошен !
    Хубав утрешен ,неделен ден ,Гери !

    ОтговорИзтриване
  11. Гери, ами според мен с тези добавки, си е направо непознато. От снимките мога да усетя аромата на това вълшебство. Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  12. Много ти е вкусен кекса, Гери!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Ванче, Таничка, Бети, радвам се, че ви е харесал. Почерпете се и да ви е сладко!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Обичам всякакъв кекс!А пък с добавки още повече!Аз бих набутала и ядки при ябълките :)А глазурата си е необходимо допълнение!Чудесно се е получило, Гери!Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  15. не знам къде се скри моят коментар? Хареса ми много,получил се е чудесен сладкиш! обичам всякакви кексове, особено с добавки!Аз бих добавила и ядки при ябълките!А глазурата си е задължителна :) Поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тук си е коментарът, Сонче. Радвам се, че ти е харесал кексът. Ядките биха били чудни вътре, няма спор. Всеки според вкуса и настроението. =)
      Поздрави!

      Изтриване
  16. Ех, че ароматно, красиво и апетитно предложение, Гери!
    Благодаря - идеята, рецептата и снимките са чудесни.
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, благодаря ти за милите думи. И на малкия пръст не мога да ти стъпя, ама все някога се надявам да се вихря като теб. Поне желание имам. =)
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  17. Гери, основата на кекса може да е една и съща, но различните добавки и пропорции го правят нов!
    Чудесна идея за апетитен и красив кекс!
    Поздрави и приятна неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  18. То парченце за мен не остана, ама при следващия ме пиши първа! Къде се мотах досега та съм го изтървала:) Чуден е, Гери! Прекрасна нова седмица и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  19. Гери, изглежда много апетитно! Успяла си от позната и изпитана рецепта да направиш нещо ново и с изкушаващ вкус. Поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  20. Тили, Снежи, Кате, благодаря! Имате почерпката, дано да ви хареса.
    Сърдечни поздрави, момичета! Много се радвам да ви видя тук.

    ОтговорИзтриване
  21. Много сочен и вкусен изглежда, Гери, а шоколадовите нотки са перфектен завършек на тази симфония от вкусове и аромати!!!
    Хубав ден ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  22. Ябълка,банан и за разкош малко шоколад-това гарантирано е божествен десерт,Гери!И много красиво поднесен и презентиран!Топвам си пръст в шоколадовите капки и отмъквам едно парченце с огромна наслада!Прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  23. Росинце, Мина, почерпете се и да ви е сладко. Съвсем семпло, но пък вкусно се получи. Радвам се, че ви харесва.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  24. Точно по мой вкус е, гери! Сочен, пухкав и с шоколадова глазура. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти допада, Еви! Да ти е сладко в този слънчев ден! =)

      Изтриване
  25. Ах, този разтопен шоколад много ме съблазни.. :)
    Поздрави, Гери:) и успешна седмица!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Почерпи се, Маринка. Радвам се, че ти харесва.
      Хубава седмица и на теб - с много усмивки!

      Изтриване