вторник, 5 февруари 2013 г.

Силен старт = уверено продължение

Това е моето разбиране за закуската. Именно тя е силният старт на деня, гарантиращ уверено продължение. За завършек - всеки сам избира и определя.
Разбира се, има хора, които не закусват. Силният старт при тях е гарантиран от запомнящия се вкус на кафето, например. Други избират само чаша вода. Изобщо - колкото хора, толкова предпочитания.
При мен просто навикът е изграден и винаги закусвам. Не само заради разбирането, че закуската е задължителна и това е най-пълноценното хранене за деня. Просто сутрин стомахът ми си иска своето и съответно го получава.
Кафе не пия - не харесвам вкуса му. Е, с аромата нещата са по-различни. Обожавам да ухае от нечие кафе - просто е приятно, но определено не това ме събужда. Затова моят силен старт задължително включва закуска.
Обичам да закусвам различно. Харесвам както овесени ядки с мляко (за предпочитане да е прясно), така и тестените предложения. Въпросът е да бъде вкусно и с мярка - както всяко друго хранене през деня.

Закуска "Ден и нощ"



Днешното предложение именувах с "Ден и нощ", защото са напълно различни едно от друго, но не си противоречат, а напротив - допълват се. И ако днес сме решили да си угодим с нещо по-калорично, то утре може да компенсираме с друго, което да е също толкова вкусно, но със сигурност е по-полезно. Кое ще е "денят", кое ще е "нощта" - няма никакво значение. =)


Шоколадови сандвичи



Идеята за тях взех от блога на Аелис.  Нейното предложение е с халва, при мен са с шоколад. И тъй като крайният резултат е изключително вкусен, определено ще се пробва и варианта с халвата.
Няма точни количества.

Необходими продукти:
- няколко филийки хляб;
- масло/маргарин;
- течен шоколад.

Ключовата съставка тук е начинът, по който се пекат самите филийки. Изглежда малко нетипично, но точно така трябва да бъде, за да се постигне крайния резултат - както е описала Аелис.
А именно - всяка филийка се намазва с масло/маргарин (аз използвах масло) и се реди в тавичка, като намазаната страна е отдолу. Всички филии хляб се пекат за няколко минути на 200 °C на режим с обдухване - до зачервяване.
След това вадим филийките от фурната. Мажем ги с течния шоколад и върху тях редим друга филийка. Тази друга филия се маже с масло, като намазаната страна сега е отгоре. Т.е. - и двете филии се мажат с масло и това става от външната страна.
Отново печем на същите градуси и режим за няколко минути. 

Накрая резултатът е чудни сандвичи с шоколад, които са по-вкусни от всеки друг "сладък сандвич". А техниката с мазането на масло определено е сполучлива.
Аелис, сърдечни благодарности за идеята! 
 

Розово кисело мляко

 



Ако сандвичите са "по-стабилната" закуска, то това кисело мляко е по-лек вариант, който също е вкусен, а и много полезен.
Не го наричам "плодово", защото не е изцяло плодово.
При него също няма точни количества.

Необходими продукти:
- кисело мляко;
- ябълки;
- червено цвекло;
-мед.

Ябълката/ябълките се режат на малки парченца, цвеклото - също. Цвеклото може съвсем леко да се свари, но така че да се запази твърдо. Аз го предпочитам в суров вариант.
Слага се кисело мляко, мед на вкус, разбърква се добре и розовото мляко е готово.

Тази вкусна и полезна идея имам от една бивша съквартирантка. Мирем, ако четеш това, да знаеш, че съм ти безкрайно благодарна за споделеното!




 Ами, това са две от моите предложения за закуска. И в двата случая е както вкусна (повярвайте ми, млякото е чудесно предложение), така и лесна
 





15 коментара:

  1. Течен шоколад с печена филийка...много любимо, макар и неполезно, ама какво пък толкова. :)
    Иначе за киселото мляко с червено цвекло - интересна комбинация, която не съм срещала преди.
    Утре закуската ми ще е първото предложение. :)
    Хубава вечер, Гери! :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Да ти е сладко, Светле! Пробвай този метод на печене на филийките, гарантирам за вкуса.
    Относно млякото - почти всеки го приема с недоверие, когато кажа съставките, но наистина е много приятно.
    Хубава вечер и на теб! =)

    ОтговорИзтриване
  3. Несъмнено сандвичът ще е сладък!:) Гери, много добри предложения за закуска, второто, от които, е много нетипично и различно, но пък е интересно и звучи здравословно.
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съм "за" сладките закуски, Дани! Ще се радвам да опиташ млякото.
      Сърдечни поздрави и на теб с пожелание за прекрасна вечер!

      Изтриване
  4. Кисело мляко с червено цвекло? Това няма как да не го пробвам;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, Марта, и ще чакам отзиви. Да ти е сладко!
      Приятна вечер и на теб! =)

      Изтриване
  5. Напълно споделям мнението за закуската, но при мен кафето е доминиращо, откакто отказах цигарите то ми е още по-вкусно! Страхотно предложение! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Поли, и поздравления за спирането на цигарите!
      Хубава вечер!

      Изтриване
  6. Млякото ме впечатли! Мислех, че е с ягоди:):):). Ще пробвам вкуса определено! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С цвекло е, Кате. Пробвай и се надявам да ти хареса.
      Желая ти много слънчев и усмихнат ден!

      Изтриване
  7. Ох ,как бих закусвала,ама всеки ден....ама после....не ми се мисли!Аз се храня абсолютно редовно и то в определени часове стомахчето ми алармира и си иска своето,но поне на закуска гледам да е нещо плодово или мляко с мюсли и мед.Кафето ми е задължително ,че с моето нулево кръвно без кафе съм за никъде.
    Сандвичите ти ги оставям,Гери и дай насам млекцето!
    Хубав ден ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много е хубаво, когато човек си има хранителен режим. И аз се опитвам да спазвам някакъв приличен.
      Заповядай, Роси, вземи си това, което ти се услажда най-много. А аз мога да се насладя на аромата на кафето ти. ;)
      И по случай това, че днес си рожденичка, розовото мляко ще е още по-специално за теб.
      Пожелавам ти прекрасен ден!

      Изтриване
  8. Мисля, че във вените ми тече кисело мляко, такъв съм му любител! Поднасям си го с какво ли не вътре. Но с червено цвекло, удивително! Ще пробвам непременно, точно имам всичко необходимо :) Слънчево настроение ти желая :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, здравей и добре дошла!
      Надявам се да ти хареса млекцето. Много е вкусно според мен, а и е не по-малко полезно.
      Поздрави!

      Изтриване
  9. Благодаря за гостоприемството :) Ще наминавам често :) :)

    ОтговорИзтриване