неделя, 10 март 2013 г.

За разнообразие

В днешно време закуските, които приготвяме, са наистина многобройни и различни. Къде традиционни, къде напълно нетипични за нашите географски ширини, но задължително вкусни - все пак е закуска, трябва да започнем деня с вкусна храна!
Все по-популярни са и малките кексчета, които често присъстват на българската трапеза. Аз също ги приготвям, но не конкретно за закуска. В случая обаче реших да разнообразя и точно с тях да започне денят ни.
Не е тайна, че десертите са ми слабост, но от време на време се опитвам да направя и нещо солено. Затова точно тези мини варианти на кекса бяха орисани да са солени.

Пикантни царевични мъфини

 

Рецептата открих във форума "Гответе с мен", а източникът е Петя. Хареса ми идеята й за царевични мъфини, в които щях да оползотворя забравената от мен готова смес за качамак.
Петя, сърдечно благодаря за споделената рецепта!

Необходими продукти:
- 1 ч. ч. брашно;
- 2 ч. л. бакпулвер (нямах наличен бакпулвер в момента и използвах 1 ч. л. сода за хляб);
- 2 с. л. захар (стори ми се много тази захар в сравнение със солта и сложих 3 ч. л. захар);
- 1/2 ч. л. сол (аз сложих 1 ч. л. сол);
- 1 ч. ч. царевично брашно (в моя случай - 1 ч. ч. готова смес за качамак);
- 2 яйца;
- 1/2 ч. ч. прясно мляко;
- 1/4 ч. ч. олио;
- моите добавки - 3 щипки смлян бял пипер и сусам за поръсване

Технологията не приготвяне е по познатия начин за мъфини - отделно се смесват сухите (брашното, содата, захарта, солта, сместа за качамак, белият пипер) и мокрите съставки (яйцата, млякото, олиото). Накрая разбъркваме всичко, разпределяме във формичките и поръсваме със сусам (моята форма е силиконова и леко я намаслих).
За около 15 минути на 180 °C получаваме вкусни и пикантни царевични мъфини.


Кексчетата са много вкусни. Аз, като любител на пикантните храни, определено останах доволна от добавката на белия пипер.
Но за пореден път се убеждавам, че използвам ли сода, трябва да я гася в нещо. Добавя ли я просто към брашното, винаги след това усещам леко вкуса й.


Ами, това е моето предложение за вкусна закуска - един вариант сред многото. От опит препоръчвам мъфините да се придружават от чаша айрян/айран (аз казвам "айрян" и според проверката правилно е и по двата начина) и ведро настроение.

Добър апетит!


25 коментара:

  1. Няма как настроението да не ведро, щом денят започва с тази прекрасна закуска. Кексчетата ти са много симпатични и приканващи. Прегръдки и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Гери, чудни мъфини! Хубаво предложение за всяко време на деня. Поздрави и приятен неделен следобед! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Вкусно начало на деня! Много обичам мъфини, а и са много компактни. :)
    Твоите са много симпатични и пухкави! :)
    Хубав ден, Гери! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Гери, страхотни са станали кексчетата! Имам спомен, че баба ни правеше подобни с царевично брашно и изнасяше да черпи всички деца :) Вкусни спомени събудиха :)Поздрави, с пожелание за уютна вечер и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Таничка, Дани, Светле, Снежи, благодаря за милите думи!
    Малко станаха безформени моите мъфини, но пък вкусни и незнайно защо (може би заради сместа за качамак)- много засищащи. С 2 кексчета и човек се наяжда, странна работа.
    Поздрави, момичета, и прекрасна седмица ви желая!

    ОтговорИзтриване
  6. Добра закуска, Гери! Много красив цвят се е получил! Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  7. И аз така ще направя с една смес за качамак, че такова ми се дояжда веднъж на 5 години, а миналата година си взех дозата;)
    Изглеждат чудесно, Гери и съм убедена, че е била една приятна и усмихната утрин!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, Марте, наистина е много вкусно и засищащо. Да се похвалиш после.
      Но наистина те съветвам да си ползваш бакпулвер или да загасиш содата.
      Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  8. Аз съм по солените закуски, така, че тези малки златни бижута ми се поднесоха по поръчка:)! Приказни са, Гери! Прекрасна нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, почерпи се и да ти е сладко! Радвам се, че ти допадат.
      Хубава вечер!

      Изтриване
  9. И на мен много ми харесва идеята за царевични мъфинки, Гери!! Непременно ще се възползвам от предложението ти :) страхотни са се получили!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мина, много ще се радвам, ако опиташ и ти харесат. Да се похвалиш.
      Поздрави!

      Изтриване
  10. Всеки би се зарадвал на подобна вкусна и ароматна закуска!
    Гери, прекрасна нова седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Бети, много си мила, сърдечно благодаря.
      Прекрасна да е и твоята седмица - с много настроение и усмивки!

      Изтриване
  11. Гери,много вкусни мъфинки и как хубаво са надигнали главички!
    Сърдечни поздрави и успешна седмица,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Росинце, благодаря ти. Всичко най-добро ти желая и на теб!
      Поздрави!

      Изтриване
  12. Изглеждат толкова апетитни, че се изкушавам да се пресегна и взема един, гери! Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Евка. Заповядай и да ти е сладко.
      Слънчев ден с много усмивки ти пожелавам!

      Изтриване
  13. Гери, наистина царевична е вълната дето ни е понесла :)
    Страхотни мъфинки си направила, чудесна закуска!
    Аз съм правила царевични мъфини, но сладки и с плодове вътре. Стават наистина много пръхкави и въздушни, със сигурност се дължи на царевичното брашно.
    Сърдечен поздрав и много пролетно настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лети, не ми беше хрумвал вариантът за царевичен кекс, но сладък. Сега ще се разровя из кулинарните ти творения.
      Сърдечни поздрави и на теб!
      Всичко най-добро ти желая!

      Изтриване
  14. И аз все по-често предпочитам да правя такива малки закуски, защото стават бързо :) Страхотно е твоето предложение и съвсем навреме - и аз имам подходящите продукти :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, радвам се, че се отби. Опитай и да кажеш после дали са ти харесали.
      Успех и много усмихнат ден ти желая!

      Изтриване
  15. Много бързо, лесно, красиво и вкусно!какво повече може да се иска от една закуска :)!Царевично брашно или царевичен грис? Питам защото това, което се продава за качамак не е е брашно , а обикновено е царевичен грис?Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Соня, благодаря!
      А относно въпроса - дала съм източника (Петя) и там е посочено, че се правят с царевично брашно. Но аз използвах същото количество смес за качамак и нямах никакъв проблем.
      Успех и хубава вечер!

      Изтриване