понеделник, 18 март 2013 г.

С аромат на свежест

Пролетта неминуемо събужда мисли за прясна и свежа храна, уханни и пъстри цветя и много зеленина. И макар времето малко да ни се мръщи, нека да му се усмихнем. Току-виж разтопим ледовете и получим щедро слънчице в отговор.
И защото много обичам пролетта, реших, че сега му е времето да приготвя един свеж сладкиш, който не е нито тежък, нито труден. Няма шоколад, няма ядки, а само свежа лимонова нотка.
Е, друга подробност е, че моят лимонов сладкиш крие малка изненада (поради наличието на един и отсъствието на друг продукт), но... не смятам, че това е проблем. 

 

 

Лимоновият розов сладкиш

 



 
Рецептата взех от блога на Дианка. От много време се канех на нейните lemonies, но в крайна сметка избрах лимоновия сладкиш. Определено остава желанието да приготвя и изкусителния лимонов браунис.

Необходими продукти за сладкиша:
- 180 гр. брашно;
- 50 гр. нишесте (използвах цяло пакетче ягодово нишесте, което беше 60 гр.);
- 7 с. л. захар;
- 1 бакпулвер;
- 2 яйца;
- 125 гр. меко масло;
- 1 лимон (кора и сок).

Необходими продукти за глазурата:

- 1 ч. ч. пудра захар;
- 2 с.л. лимонов сок.

Приготвянето е точно по описанието на Диди. С една малка разлика при мен - пекох на 180 °C, а не на 175 °C.


Тъй като в рецептата нямаше описание на лимоновата глазура, а аз я приготвях за първи път, потърсих съвет и следвах съвета на Гисчо: пресях пудрата захар, добавих лимоновия сок и разбих с миксер. И както е отбелязала тя - важно е да се пресее захарта, за да няма бучки в самата глазура.



Смея да твърдя, че се получи добре и моят сладкиш. Приготвих розов лимонов сладкиш, но не мисля, че това е от голямо значение.
Диди, сърдечни благодарности за споделената рецепта!

Но... определено това не е нашият десерт. Глазурата определено ме грабна, можех да си хапвам ей така, но самият сладкиш е по-сух от това, което харесвам. Напомня много на дунапренен кекс, който се приготвя също с нишесте.
Със сигурност има и хора, за които това е идеалната кексова текстура. Просто моите предпочитания са за по-сочен сладкиш. Предполагах, че лимоновият е такъв (заради наличието на лимонов сок), но човек се учи с времето.
Ще чакам Диди да се произнесе за лимоновия браунис и ако той е по-сочен ("moist", както се казва на английски), със сигурност ще го приготвя.


23 коментара:

  1. Много добре се е получил сладкиша ти, Гери! Не ми изглежда много сух, но няма как да разбера точно, освен ако не го направя. :) През ваканцията правих един кейк, който стана доста сбит, а не пухкав, както аз ги харесвам. Както казваш и ти с времето човек се учи. :) А глазурата така хубаво се е разтекла, като картинка от списание е. :)
    Хубава вечер и успешна седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, благодаря! И да, сладкишът си е добре, просто моите вкусови предпочитания са различни. Но смятам, че блоговете са за това - и за успехите, и за провалите ни, и за това, което ни е харесало, и обратно - все е полезен опит, така си мисля.
      Хубава вечер и на теб!

      Изтриване
  2. Точно така изглежда - ароматен и свеж! Добра идея за повод или без!
    Сърдечни поздрави, Гери! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Сърдечни поздрави и на теб и много усмивки!

      Изтриване
  3. Гери,поне на външен вид кексът ти изглежда супер!Но пък те поздравявам за откровението-нормално е всеки да има различни предпочитания!Аз за себе си съм стигнала до извода,че кекс или сладкиш с масло не е моята текстура,става много сух и после задължително поливам със сос или сиропирам.
    Затова предпочитам да ползвам олио в рецептите,по-друго си е с него.
    Все пак кулинарията предлага безброй спасителни варианти,ако нещо поизостане,например някакъв трайфъл да направиш с него.
    Поздрави и хубаво утре,мила! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Гери, въобще не е провал, просто не ти е по вкуса. Навремето правехме много често дунапренов кекс и ми харесва.
    Интересно съчетание на розово, лимон и бяло! И толкова апетитно изглежда!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, май сме на едно мнение с теб за сладкишите, аз също предпочитам да са по-сочни.
      Тили, права си - за всеки влак си има пътници, както се казва.
      Благодаря ви за милите думи. Желая ви лека вечер и много усмихнато утре!
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Гери, страхотен изглежда! С този нежен розов цвят е различен и много симпатичен. Предполагам, че на нас ще ни хареса. Ако ни дойде сухичко, току виж съм го сиропирала :)) Снимките ти са много красиви! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Снежи! Виж, за сиропиране не се сетих.
      Хубав ден и на теб!

      Изтриване
  6. Гери изглежда наистина вкусно. И аз не си падам по сухичките десерти, но ми се иска да ми отрежеш парченце от този ;). Благодаря, че ни презентира твоя кекс и ни сподели мнение. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, ще ти орежа, колкото пожелаеш. Вкусната храна е за това (и най-вече домашно приготвената) - за да се споделя.
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  7. Гери,кексът изглежда много добре,а и съм сигурна ,че е вкусен!
    Правила съм лимонов кекс с добавен сок от лимон.
    Фаворит ми е и не мога да кажа ,че е сух ..все пак е кекс.
    Но вкусовете са различни и това е нормално.
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, точно затова и го споделих - защото самият кекс си е вкусен, проблемът е в моите предпочитания.
      Поздрави!

      Изтриване
  8. Лимонов аромат с бяло- розова осанка- съвършенство! Сух или не- на вид е уникално романтичен! А идеята на Роси да замениш маслото с олио е съвсем подходяща и гарантирано ще добави влага в усещането на кекса.

    Снимките са много грабващи, а съм сигурна, че и сладкишът е бил харесан от околните, макар не и от авторката си. Често, ако си имал едно предварително усещане за рецепта, а тя не се развие както във фантазиите ти се случва да ти се стори по- лоша от колкото реално е. Поне на мен ми се е случвало не веднъж ;-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бубе, благодаря за милите думи, трогна ме!
      Вариантът с олио май ще ми хареса повече, да. А за това с очакването - ужасно си права.
      Благодаря, че намина и хубав ден ти желая!

      Изтриване
  9. Много цветен, сочен и ароматен е, Гери! Ще си взема с кафето едно парче, не мога да му устоя. Спорен ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ев! Вземи си, колкото пожелаеш и да ти е сладко.
      Хубав ден!

      Изтриване
  10. Гери, много свежо предложение. За разлика от моята, твоята лимонова глазура е направо пефектна. Слънчев и усмихнат ден.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, благодаря! И хич не й се чуди на глазурата. Твоите сладки изглеждаха прекрасно. Ако имаш повод, опитай отново да я направиш - аз й станах голям фен.
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  11. А изглежда чудесно :) Остави го за утре…може по да ти се ослади Гери:)))
    Това в кръга на шегата разбира се:) само да не ми се обидиш мила!
    Хубав ден с прегръдка от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хе-хе, че как ще ти се обидя. Напротив, радвам се да те видя тук. Почерпи се със сладкиша и дано да имаш много усмихнат ден! =)

      Изтриване
  12. Ето ме и мен, Гери -
    поласкана съм от избора ти, справила си се чудесно, като изпълнение, и представяне - благодаря ти!
    В същото време не мога да не отбележа съжалението си от твоето разочарование, относно вкуса -
    не бих могла да коментирам сухотата дали се дължи на повече печене, рецепта, или на очакването ти ...
    Както си споменала, въпрос на вкус...:)
    Що се отнася да използването на олио, да в много случаи е препоръчително, но в комбинацията с лимон - маслото го предпочитам. Идеята с леко сиропиране също би овлажнила текстурата или пък сервиране със сметана, сладолед или нещо друго сочно за балансиране на вкуса.
    Поздравления за новите ти пролетни рецепти - страхотни са!
    Сърдечни поздрави,
    слънчева и усмихната пролет, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, хич не се тревожи, проблемът е изцяло в моите вкусови предпочитания. Сладкишът си е супер, просто не е мой тип. =)
      И как няма да ти се доверя, като си прекрасен кулинар! А за другото ти лимоново изкушение какво ще кажеш - по-сочно ли е? Ако да, веднага ще се изпробва и то.
      Сърдечни поздрави! Дано при теб е хубаво времето, че в София сме на снежна вълна...

      Изтриване