петък, 8 март 2013 г.

Бъдете вдъхновени!

Честит 8-ми март на всички дами!

Нека празникът донесе вълшебството, което липсва в трудните моменти, да изпълни с радост и мечти нашите дни и да озари със светлина всяка частица от човешката душа.
Бъдете вдъхновени, мили дами! Бъдете вдъхновени във всяко начинание, всеки постигнат успех и всяка глътка въздух. Нека животът бъде вдъхновение, за да творим и обичаме, за да живеем.
И нека бъдат вдъхновени нашите силни половинки, за да вдъхновяват нас самите!

Осми март е международен ден на жената. Нека днес всяка жена се почувства специална и нека запази това чувства през всеки един ден от годината.

Чудният сладкиш

 


Този сладкиш видях в "Кулинарен блога на Маги" и се бях зарекла да го приготвя. Макар да имах малко перипетии около направата и заснемането му, крайният резултат определено си заслужава. Маги, сърдечно благодаря за идеята!
Ще представя нейната рецепта с промените, които аз направих.

Необходими продукти за блата:
- 2 яйца;
- 1 ч. ч. захар;
- 1/2 ч. ч. олио (аз сложих 1/4 ч. ч.);
- 1/2 ч. ч. прясно мляко;
- 2 ч. ч. брашно; 
- 1 бакпулвер;
- ванилия (аз не сложих ванилия, а настъргана портокалова и лимонова кора).

Приготвянето на блата е по указанията на авторката - яйцата и захарта се разбиват на гъста пяна и последователно се добавят останалите продукти (последователността е като в списъка).
В намаслена и набрашнена форма изпичаме блата и отразяваме горната му част, която използваме за сладките трохи отгоре. В моя случай формата беше правоъгълна с размери 20 см. на 30 см. Пекох на 190 °C и след 30 минути печене блатът беше готов.
След като изстине, внимателно се вади от формата. Ако не е с отделящото се дъно, трикът, който помогна на мен, е следният - обръщаме тавичката върху някаква плоскост и върху дъното (на тавичката) слагаме мокро парче плат. По този начин блатът, който все още не е напълно изстинал, се отделя по-лесно от формата. Когато вече се охлади изцяло, изразяваме горната му част, която е не по-дебела от 5 мм.


Необходими продукти за сладките трохи:
- нарязаният на малки кубчета 5-милиметров блат;
- 1 к. ч. подсладено топло мляко с добавена 1 ч. л. "Нескуик" (аз използвах 1 и 1/2 к. ч. топло неподсладено мляко с 1 ч. л. натурално какао на прах);
- сокът от една мандарина (това си е изцяло моя добавка).

Хубаво объркваме кубчетата блат с течните съставки и разпределяме върху сладкиша.
Тук срещнах малко трудности - не знаех колко точно трябва да са напоени парченцата, защото на авторовите снимки ми изглеждаха доста сочни, а при мен, макар с повечко мляко, ми изглеждаха по-сухи.
Накрая сладкишът се поръсва с разтопен на водна баня шоколад, към който добавяме 1 с. л. олио (достатъчно е това олио, защото аз сложих може би 2 или 3 с. л. и се получи малко по-течен шоколад). Количеството на шоколада не беше уточнено и използвах стандартна опаковка от 100 гр. (според мен може и с повече шоколад). Аз използвах млечен с лешници и съответно не съм добавяла отделно орехи (в оригиналната рецепта е с орехи).
След като охладих сладкиша, поръсих и с малко кокосови стърготини.


Искам да споделя и няколко думи за самото тесто. Идеално е за торта. Получава се изключително крехък блат, който буквално се топи в устата.
И все се чудя защо моят сладкиш не изглеждаше, както този на Маги. Някак при нея сладките трохи и блатът се бяха "споили", докато при мен не беше точно така.

Въпреки всичко се получи наистина страхотен десерт, богат на вкусове и аромати. Комбинацията от шоколад и цитруси ми е любима и затова си позволих тези своеволия.



След малките затруднения по "сглобяването", имах проблеми и със заснемането. Фотоапаратът отново си придаваше важности и се наложи да снимам 3 пъти. Но... всяко зло за добро.
Определено сладкишът е чудесен.
И колкото сладък е той, толкова сладък да е животът и на всички дами!

Честит осми март!


29 коментара:

  1. Гери, чудесен сладкиш! Ароматен и празничен!
    Честит 8 ми март и на теб! Бъди здрава, силна и справяща се с всичко жена, креативна, успяваща и вдъхновена! Бъди желана и обичана!

    ОтговорИзтриване
  2. Честит, усмихнат и щастлив празник, Гери!
    Обичам и ценя състоянието на вдъхновение -
    благодаря за чудесната публикация в избор, рецепта и послание!
    И от мен пожелания за сила и нежност, обич и вдъхновение,
    твои лични успехи и много радост!

    ОтговорИзтриване
  3. Честит празник,Гери!
    Бъди обичана,успешна,удовлетворена и нека имаш повече поводи да грее лицето ти с усмивка!
    Сладкишчето е разкошно,грабвам си парченце за кафето!
    Прегръдка и весел празник!

    ОтговорИзтриване
  4. Дани, Диди, Роси, благодаря за прекрасните думи!
    От сърце ви желая всичко най-добро, нека винаги имате поводи за радост, които да споделяте и да изживявате пълноценно. И да не забравяме вдъхновението.
    Честит осми март, момичета!

    ОтговорИзтриване
  5. Много добре се е получил сладкиша, Гери! :)И както винаги е много фотогеничен. Опитвала съм този сладкиш и знам, че много вкусен и сполучлив. :)
    Бъди обичана, уважавана и ценена, щастлива и лъчезарна!
    А относно празника - много го уважавам и ми е драго да гледам усмихнати жени, носещи цветя, всяка се поздравява, дори и днес ме поздравяваха непознати жени по улицата. Не знам до колко го чувствам като мой празник, по-скоро ми е приятна цялата позитивна емоция, с която е зареден този ден. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, благодаря ти - както винаги си страшно мила!
      И аз не знам колко празникът днес е и мой, но ми казват, че и аз трябва да го отбелязвам вече. Така че честит да е и на теб. Всичко най-добро ти желая по много!
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Честит празник, Гери! Бъди много щастлива и обичана.
    Сладкишчето ти не само се е споило, ами е и прекрасно. Само от думите ти мога да му усетя аромата. Страхотен е и със сигурност ще се пробва.
    Весел празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Таничка, честит празник и на теб. Почерпи се с десерта и да ти е сладко!
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Честит празник!
    Наистина изглежда чудно сладкиша.
    Хубав ден и весел празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря! Прекрасен ден и на теб, изпълнен с празнично настроение и много усмивки!

      Изтриване
  8. http://vbox7.com/play:c85e0e672b Честит празник на всички дами :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хе-хе, кого виждам тук? Добре дошъл, Вели!
      Благодаря за поздрава. Със сигурност всички дами тук ще го харесат - аз също.
      Наминавай честичко, ще се радвам!

      Изтриване
  9. Гери, Честит Празник! Пожелавам ти много любов, топлина и красота в отношенията! Много щастие и смели мечти! Хубав и весел ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, да ти се връщат красивите пожелания и нека обичта винаги да топли душата ти!
      Поздрави!

      Изтриване
  10. Честит празник, Гери!
    Толкова красиво пожелание за празника си написала, че не бих могла да добавя нищо друго.
    Сладкишът изглежда чудесно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря, много значи подобно признание за мен.
      Честит празник и на теб - да е изпълнен с много вълшебство и любов!

      Изтриване
  11. Честит празник,Гери!Бъди много щастлива,весела,засмяна и много много обичана!Гери сладкишът е разкошен.Вземам си парченце.:)
    Весел празник ти желая Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, много благодаря. Почерпи се със сладкиша, колкото ти е на сърце.
      Прекрасен ден и на теб! Нека празникът ти да е вълшебен и изпълнен с обич!
      Поздрави!

      Изтриване
  12. Честит 8 март, Гери! Нека живота ти винаги да е мус от краски и мечти, сбъднати желания и любов! Сладкиша е прелестен! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Кате, чудно си съчетала нещата. Много ти благодаря, честит празник и на теб!
      Поздрави!

      Изтриване
  13. Гергана, Честит празник!
    Бъди здрава, щастлива и влюбена!

    ОтговорИзтриване
  14. Честит празник и от мен с малко закъснение :)
    Желая ти да бъдеш винаги много щастива и обичана!

    ОтговорИзтриване
  15. Вкусен и определено интересен десерт! И аз много харесвам шоолад и цитруси.

    ОтговорИзтриване
  16. Нас, Лу, благодаря ви. С малко закъснение, но не пречи - честит празник и на вас!
    Хубав и слънчев ден утре - с много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  17. Честит празник с ден закъснение, но пък от сърце! Много трогателно послание за начало и абсолютно изкушаващ десерт за финал, благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бубе, много се радвам да те посрещна тук! Добре си ми дошла!
      Благодаря, да е честит празникът и на теб (макар с малко закъснение). Почерпи се със сладкиша, а аз искам да те поздравя за за последната ти изява - определено ти си шефът в твоята кухня.
      Хубав неделен ден ти желая!

      Изтриване
  18. Чуден сладкиш, Гери!!! И така фотогеничен :) взимам си едно парченце за кафето

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина, благодаря! Почерпи се и да ти е сладко.
      Хубава вечер!

      Изтриване