вторник, 19 март 2013 г.

Солено? Не, сладко е

Омлетите са на почит вкъщи. Приготвят се бързо, вкусни са и позволяват много волности в съставките. Така всеки е доволен и за всекиго има по нещо любимо.
Досега съм приготвяла омлети със зеленчуци, с гъби, с маслини, също и с копър. Освен в тиган, много успешно се получава и приготвянето на омлет във фурна. Но за солените омлети може би ще си поговорим някой друг път.
Сега идва ред на сладкият омлет. Да, точно сладък имам предвид, не бъркам.
Знам, че не съм открила топлата вода с това предложение. Виждала съм идеята и преди, но за първи път ми хрумна да опитам (след поредното разубеждаване за палачинки - вечен страх от провал). Е, опитах, а то взе, че се получи. Даже ни хареса!

Сладък омлет

 

     




Необходими продукти за 1 порция:
     - 1 яйце;
     - 3 с. л. вода;
     - 1 с. л. брашно;
     - 1/2 щипка сода бикарбонат.

Яйцето се разбива и към него се добавят водата, брашното и содата.
В загрят и леко намазнен тиган се изсипва сместа. Пържим и от двете страни до готовност.







Когато омлетът е готов, намазваме с липов мед, поръсваме с малко канела и няколко парченца нарязани орехови ядки. Прегъваме два пъти и сервираме в компанията на капки канелен мед и прясна ябълка.

Ами, това е моят сладък омлет. Спаси ме от палачинково разочарование и ни достави голямо удоволствие. Съвсем заслужено беше изяден до последната трохичка.

Да ви е сладко!


26 коментара:

  1. Много интересна идея, Гери! Признавам, не съм опитвала сладък омлет, но пък човек трябва да експериментира! Аз обичам да го правя, особено в кухнята! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На мен ми хареса. Прилича малко на палачинка, но с по-изразен яйчен вкус. И да, човек трябва да експериментира, подкрепям.
      Сърдечни поздрави, Дани!

      Изтриване
  2. Гери никога не съм опитвала сладък омлет,ама като четох за липовият медец,канелата, орехчета и ябълката ми се прияде.Ще го опитаме и у дома.Поздрави и хубава вечер Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка, опитай, няма нищо притеснително. И да споделиш после впечатления. =)
      Поздрави и усмихната вечер!

      Изтриване
  3. Сладък омлет и аз не съм правила. Рецептата малко ми прилича на палачинките, но пък аз с едно яйце правя около 10 палачинки иначе ще трябва да ги направя с 10 яйца. :) А за палачинките нищо сложно няма, също както си направила този прекрасен омлет, ще спретнеш и едни палачинки. :)
    Хубава вечер, Гери! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, наистина не сме много на "ти" с палачинките, ама все се надявам да се помирим някога. Аз толкова да ги обичам...
      Поздрави с пожелания за хубава вечер!

      Изтриване
  4. Не съм пробвала сладък омлет, ама в тази завидна компания сигурно е много вкусен! Лека нощ и хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
  5. А ма това хич не е честно!;)- с колко вида мед разполагаш;)?
    Като любител на сладкото, ще застана твърдо зад този омлет;)
    Хубава вечер, Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз разполагам само с един, Марте, ама бяхме на гости, като го правих, та имах и липов медец в случая. Мнооого вкусен, наистина.
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Гери, интересна идея за един по различен омлет :)

    Хубав ден!!

    ОтговорИзтриване
  7. Гери, не съм подозирала, че един страх от палачинки ще роди такъв вкусен омлет!
    Усмихна ме!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Определено ме е страх от палачинките, Бети, а как обичам да ги хапвам...
      Поздрави!

      Изтриване
  8. Не съм знаела, че може да се направи и в сладък вариант, сега за първи път го виждам при теб. Благодаря за споделеното. Изглежда много апетитно, а с канелка и мед, няма как да не е. Поздрави и Честита пролет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Таничка, ще се радвам, ако решиш да опиташ. Поздрави и на теб!

      Изтриване
  9. Много отдавна бях чела рецепта за сладък омлет в една книжка.
    Много красиво си поднесла твоя, Гери!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, ще се радвам, ако споделиш и прочетения вариант.
      Поздрави и на теб!

      Изтриване
  10. Аз първоначално помислих, че си снимала палачинка, Гери. Наистина, има сладък омлет и най-известният е запазена марка на хотел Захер. Имам рецепта за печен такъв, радвам се, че си представила и пържен вариант. Прегръдки! ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ев, заинтригува ме. Ще се поинтересувам от този най-известен омлет. А моят си беше чиста импровизация на момента, ама много ми хареса после на вкус.
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  11. Честита Първа Пролет, Гери! Не съм пробвала сладък омлет, но защо не? Много красиви зюмбюлчета!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодаря, честита и на теб! Аз все си живея с мисълта, че е на 22 март...
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  12. Ха, не бях чувала за сладък омлет и сега ще се разтърся. Тайната на палачинките е в хубавия тиган и сместа да ти е като бозичка. Естествено и съотношението на продуктите :) Аз много обичам и сега така се размечтах за палачинки или сладък омлет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лу, потърси. Сигурно има много хубави варианти, моят беше точно измислен на момента.
      А за палачинките - ще ги науча аз тях, все ще се справям добре един ден. =)
      Поздрави!

      Изтриване
  13. Гери,много интересен омлет в сладък вариант си представила!
    Определено ме впечатли и ще пробвам,благодаря за идеята!
    Слънчева и усмихнта пролет ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира, много ще се радвам, ако опиташ и ти хареса.
      Сърдечни поздрави и слънчево настроение!

      Изтриване