четвъртък, 7 март 2013 г.

Да си сгреем душичката

Навън е студено, а на мен ми е пролетно и някак сме в противоречие с времето. Но не му се сърдя. И то има право на мнение, нали?
И макар да е мрачно, сиво, облачно, дъждовно, настроението ми е неподвластно и широко се усмихва. И си чакам зелената пролет с такова желание!

Има една много приятна книжка, която се казва "Пилешка супа за душата". С право супичките са така тачени, аз също си ги харесвам много. И за да си доставя още едно удоволствие, реших да си сготвя една, която "отлежаваше" от доста време.
Харесах си я преди в блога на Поли - "Casa Perfetta". Не бях опитвала подобен вариант и реших да експериментирам. Резултатът беше малко странен, по-скоро непознат вкус, но определено ни хареса. Поли, сърдечни благодарности!

Супа със сиренце




Аз направих съвсем леки изменения. Не исках да променям вкуса на въпросната сирена супа, все пак идеята беше да я опитам.
Ето и моят вариант за около 5-6 порции.

Необходими продукти:
- 1/2 глава лук;
- 1 голям картоф (ама наистина си беше голям, равнява се на 2 средни);
- около 100 гр. сирене;
- 700 гр. вода (добавих и съвсем малко зеленчуков бульон, нямаше и половин кубче);
- 3-4 с. л. олио;
- сол, черен пипер, сушена чубрица и червен пипер;
- за застройката - 1 ч. л. брашно + 2 ч. л. студена вода.

Приготвих я, както Поли е обяснила. Съответно запържих съвсем леко лука и олиото. Добавих малко червен пипер и картофите, оставих за около минута. След това сложих водата с бульона и подправките (сол, черен пипер и чубрица).
Когато картофите и лукът се свариха, прибавих и застройката, с която не исках да сгъстявам супата, нито да й придавам друг вкус. Идеята беше да не остава бистра самата чорбичка.
Накрая супата се сваля от горещия котлон и се добавя сиренето. Аз просто го натроших (беше си достатъчно сухо и се ронеше) и... воала. Супата е готова!

 Поли, благодаря още веднъж!
Определено ми стопли душичката тази супа. 





8 коментара:

  1. О, Гери, прекрасно се е получило, добавкате ми харесаха, ще ги ползвам, аз обичам застройки. Това е една от най-любимите ми супи и не съм я правила отдавна! Страхотно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодарение на теб, Поли! Чудесна е супичката ти.
      Поздравявам те и ти желая хубава вечер!

      Изтриване
  2. Много интересна супа ! Пропуснала съм я при Павлинка !Много добре изглежда ,Гери !
    Честит 8 март ! Желая ти най - веселия празник ! С поздрав !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ванче, подготвям и друга изненада за 8-ми март.
      Аз още не мога да свикна, че имам имам празник днес, но пък ти с основание имаш - да си здрава и много обичана жена!
      Лека вечер!

      Изтриване
  3. С топла и вкусна супичка няма как да ни се сгрее душата, небцето, а в нашия случай очите! :)
    Хем лесна, хем и лека, а и фотогенична! :)
    Не знам дали го считаш за празник или не, но честит осмомартенски петък! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Светле!
      Относно 8 март - считам го за един от най-хубавите празници, но не знам дали ми е дошло времето да го празнувам и аз. Но нека е честит и на теб - бъди здрава, много обичана и обичаща!
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Обичам ги тези книги-изчела съм почти всички, вкючая и за тийновете. А супата ти е страхотна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Значи знаеш много добре философията на книжките, Бети. Аз смятам, че някои от тях комерсиализираха нещата, но поне са с позитивно послание.
      Благодаря ти, че намина. Желая ти хубава вечер!

      Изтриване