четвъртък, 21 март 2013 г.

Като ще е гарга, да е рошава!

Като ще е пролет, да е зелена!
Не, няма да говоря за гарги. Просто фразата взе, че изплува в съзнанието ми и реших да я свържа с любимия ми сезон.
.....................................

Та след толкова изкушения из блоговете тези дни, реших и аз да спретна едни банички. И нали е пролет, трябваше да са зелени, няма как. Не мислих дълго какво да приготвя. Исках да опитам с коприва. Толкова е полезна, а съм опитвала само веднъж и то като малка.
Колебаех се за супичка с коприва, но рискувах да я хапвам сама... Та затова се спрях на банички и определено очакванията ми се оправдаха. Наистина се получиха вкусни и си ги хапнахме с голямо удоволствие.
Първоначално ме заинтригува идеята на Светлана от "Кулинарни фантазии". В последствие виждах и други подобни предложения. Накрая реших, че ще обединя ето тази рецепта на Мария от "Моята тетрадка с рецепти" с това, което ми хрумне на момента.

Банички с коприва

 

Необходими продукти:
- 250 гр. или половин пакет точени кори (аз използвах тези на "Фамилия");
- 350-400 гр. коприва;
- 3 яйца;
- около 150 гр. бяло саламурено сирене;
- 3 с. л. кисело мляко;
- 1 стрък пресен лук;
- олио за намазване;
- сусам за поръсване.

Копривата се изплаква много хубаво, за да падне пръстта. След това се попарва за 2-3 минути с вряла вода. Отделят се листенцата и се нарязват.
Отделно се разбъркват яйцата, добавят се сиренето и киселото мляко, нарязаният на ситно пресен лук, а накрая и копривата. Всичко се смесва добре и с това плънката е готова.
Всяка кора се намаслява с малко олио, слага се от плънката и се завива във форма според предпочитанията.
В моя случай - направих триъгълни банички и завити. За 1 триъгълна баничка ми беше необходима 2/3 от кората (разделих кората на 3 ленти по дължина). За 1 вита баничка използвах цяла кора.
Накрая баничките се редят в намаслена тавичка, намазват се с малко олио и се поръсват със сусам. Пекат се на 180-200 °C до придобиване на приятен червеникав цвят.


























Исках баничките да са преобладаващо зелени, за да се усеща хубаво копривата в тях. Целта ми не беше традиционна баница със сирене с малко зеленина. Затова и намалих количеството на яйцата и сиренето. Като ще е гарга, да е рошава - нали така!
От всичко изброено получих 6 триъгълни и 5 вити банички.






















Определено останах много доволна. Наистина ни харесаха на вкус (опитвахме за първи път баница с коприва). А когато видях доволната усмивка върху лицето на любимия и последвалото хапване на баничките, всичко си дойде на мястото.

Желая на всички усмихнат ден и пролетно настроение!


20 коментара:

  1. Гери, чуди са станали баничките!
    Сигурна съм ,че са много вкусни.
    С теб сме на една вълна днес,моите са със спанак.:)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мира! Хубаво е да използваме тези зелени чудеса. Някога са ползвали всички природни богатства и дори манджичките да са били по-простички, са били толкова вкусни и полезни...
      Да ви е сладко със спаначените банички. =)
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Гери,интересно предложение с коприва,ще се възползвам!Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам, ако ви харесат, Нати.
      Всичко най-добро ти желая!

      Изтриване
  3. Единствено баница със спанак и лапад съм опитвала. С коприва - не. Но знам, че ще е вкусно, имайки в предвид, че твоите изглеждат изкусително, а пък и коприва обичам. Страхотни са! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, ще се радвам, ако опиташ и ти харесат. Щом претенциозен човек ги хареса, значи са добре. =)
      Вчера разбрах, че хората дори правят баница от тученица, което си е трева... Така че явно от "всичко" става.
      Поздрави!

      Изтриване
  4. Гери, много интересни банички :) Не съм опитвала вкуса на копривата, но мисля тази пролет да променя този факт.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, Танче, хем е вкусно, хем е много полезно.
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Гери, не само че гаргата е рошава, но е и апетитна, хихи! :)
    Страхотно изглеждат баничките! Сърдечни поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  6. Вкусно и то много! Всяка пролет правя банички с всякакви зелении , вкл. и тученица, както си писала !
    Заслужава си направата!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, ти си голям майстор и много се уча от теб, да знаеш.
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  7. Страхотни банички с коприва Гери :) Радвам се, че ме откри така и аз открих теб! Блогът ти е чудесно място за релакс, вкусни рецепти и приятни емоции :)
    Сърдечни поздрави и хубав уикенд:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Евичка, благодаря! Много се радвам да те видя тук. Не по-малко хубави думи мога да кажа и за твоето местенце. Ще се засичаме често.
      Поздрави и на теб!

      Изтриване
  8. Страхотно са се получили, Гери! Златисти, хрупкави, пролетни... чудни! :)
    Много се радвам, че си направила баничките с коприва и са ти харесали! Благодаря ти, че си ме споменала в публикацията си. :)
    Хубав ден и усмивки, Гери! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, как няма да те спомена, Светле, ти ме вдъхнови за банички с коприва.
      Желая и на теб хубав ден с много пролетно настроение!

      Изтриване
  9. Гери, ама аз последните дни не мога да ти смогна. Все вкусотии при теб. Баничките ти са страхотни. Прегръдки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Таничка, ще се изчервя... Нищо специално, просто явно ми се готви и има пролетна активизация при мен, а не пролетна умора. Ама като гледам - на всички им е активен период.
      Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  10. Тези банички ще се пробват обезателно. Благодаря за рецептата Гери!

    ОтговорИзтриване