четвъртък, 10 януари 2013 г.

Свеж полъх на... портокали

Продължавам на портокалова вълна, но с нещо по-лекичко... Още щом го видях, знаех, че го приготвя скоро (ами, на следващия ден). Автор на рецептата е Гисчо, а самата рецепта може да видите тук . 
Определено бяхме много доволни от резултата. И как няма - кремчето е така вкусно и освежаващо. Благодарности на авторката за споделеното!
Честно да си призная, тази вкусотия ми напомня страшно много за лятото... Десертите с кисело мляко са ми много любими, защото не са натрапчиво сладки (не че имам против пресладките неща =) ) и така ефирно допълват вкусовете си с останалите съставки. Всичко на мястото си и нищо излишно или в повече. Такава е и една торта с кисело мляко - и нейният ред ще дойде отново.
Та да се върна на темата за лятото... Дали защото тогава се хапват повече подобни десерти, или просто тайничко мечтая за морски изгрев, който точно тогава те кара лекичко да настръхнеш от хладния бриз, или за морския залез, който те обвива в нежната си прегръдка, спотаена в безброй ярки цветове и мека топлина... Май доста се размечтах... Но пък е хубаво човек да мечтае, нали така?


Портокалов крем с кисело мляко и шоколад















Няма да преписвам една и съща рецепта - не виждам смисъл в подобно начинание. А и авторът заслужава отделеното му внимание.

Иначе и тук си позволих да добавя нещо "мое".  Следвала съм всяка стъпка и съставка, посочена от Гисчо. Но реших да добавя и... шоколад. Е, накъде без него?
Не прекалих обаче, все пак кремчето е портокалово и исках да усетя вкуса и аромата на цитруса. Така че настърганият натурален шоколад в сместа (не повече от 1-2 ч. л.) беше просто закачка.




И друг път съм желирала кисело мляко - харесва ми като идея и вкус. За комбинация с цитрусов плод не се бях замисляла... Но човек трябва да експериментира - особено в кухнята. Резултатът понякога е неочаквано добър, а повторението - сигурно.
Да ви е сладко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар