събота, 5 януари 2013 г.

Предродилни емоции

Предстоеше ни приятна среща с двама младежи, бъдещи родители. Познавам лично само таткото, но с майката все още не се бяхме виждали. И въпреки това се вълнувах ужасно много...
Когато бях по-малка и някоя позната станеше майка, не ми правеше особено впечатление. Просто жената беше на годините на майка ми или малко по-малка и някак всичко беше естествено. Сега не е неестествено, напротив. Но вече майките са мои връстнички или момичета само с няколко години по-големи от мен. И колкото всичко да е познато и съвсем естествено, чувствам се странно. Някак неусетно пораствам и нещата, които преди съм считала за "работа на големите", сега се случват на хората от моето поколение.
Такъв беше и днешният случай. Бъдещата майка е само с 5 години по-голяма от мен, на толкова е и една от любимите ми каки. Е, как да не се чувствам странно... Как да не се замислям, че вече малко или много съм по-голяма и подобни неща ще се случват все по-често... И въпреки това все още ми е нетипично, кара ме да се чувствам сякаш тепърва прохождам и преоткривам заобикалящия ме свят. Но животът е такъв - странен, цветен, познат, изненадващ, интригуващ... Живот.
И заради вълнението, което ме беше обхванало от предстоящата среща, а и заради страстта ми към готвенето, реших, че задължително трябва да приготвя нещо за хапване, което да им занесем с усмивка.

 

 

Портокалов кекс с шоколад

 

 

Като основа отново използвах рецептата за кекс без яйца на Рени55 от форума на бг-мама. Освен че съм предоволна от резултата, който винаги получавам (с изключение на един-единствен път, когато реших да удвоя дозата и кексът не се изпече добре и не бухна достатъчно), кексът не съдържа яйца и ако майката има проблем с това, кексът нямаше да попречи.

Необходими продукти:
- 2 к.ч. кисело мляко;
- 1 ч.л. сода бикарбонат;
- 2 к.ч. кристална захар;
- 1 к.ч. олио;
- сокът от половин портокал;
- кората на един цял портокал;
- няколко малки резенчета от плода;
- 5 (или 5 и 1/2) к.ч. брашно;
- 3-4 блокчета натурален шоколад за готвене;
- 1 блокче бял шоколад;
- около 1 ч.л. олио за шоколада.

 Начин на приготвяне:
Слагаме киселото мляко в купа, разбъркваме и добавяме содата. Разбъркваме отново и оставяме малко, за да шупне. След това добавяме захарта и хубаво ги смесваме. Следват олиото, кората от портокала, сокът от едната му половина - отново бъркане. Накрая добавяме брашното - до получаване на хомогенна смес като при кексово тесто.
Намазваме леко формата за печене с олио, поръсваме с брашно и нареждаме няколко малки резена от портокала на дъното на формата (за украса). 
Добавяме от кексовото тесто по малко с лъжица, така че да не разместим подредените резенчета портокал (по подобен начин бях наредила резени банан във варианта на десерта с банани и какаова глазура). Изсипваме и останалата част от тестото, заравняваме и печем в предварително загрята на  180 °C фурна на режим с обдухване.
Проверяваме с клечка за зъби кекса и щом клечката излезе суха, значи сладкишът е готов (след не по-малко от 25-30 минути). Важно е да не отваряме фурната в първите 15-20 минути, за да не спадне кексът и да не се опече равномерно.
Оставяме го да изстине. Когато е готов, приготвяме шоколадовата украса. За целта разтопяваме двата вида шоколад на водна баня. Към натуралния прибавяме малко повече от половин чаена лъжичка олио, а към белия - останалата 1/3 от олиото. Това помага за по-лесното разнасяне на шоколада върху десерта. Останалото е въпрос на въображение.
След няколко часа шоколадът се втвърдява и кексът е готов за консумация.
Забележка - използва се повече брашно от това в авторската рецепта, защото портокаловия сок разводнява сместа. Подредените портокалови резенчета не нагарчат след това, а само допълват богатия портокалов вкус и аромат.


За щастие поредната ми импровизация с този кекс отново беше успешна. Бъдещите мама и татко също го харесаха, а това беше най-важното в случая. Макар и скромен като десерт, посвещавам им го. Колкото кексът беше уханен и богат като вкусове, така и животът им да е още по-богат на пъстри емоции занапред!
Желая им много здраве, много семейно щастие и безпроблемно раждане, което да донесе след себе си безброй усмивки и запомнящи се моменти! 

4 коментара:

  1. Гери, радвам се, че открих това толкова позитивно и вдъхновено място!
    Няма съмнение, че този кекс се е получил много вкусен и ароматен!
    Пожелавам ти една много пъстра, много добра, много красива година! Бъди здрава, бъди вдъхновена и нека късмета и радоста направят дните ти добри!

    ОтговорИзтриване
  2. Много благодаря за милите думи! Дано хубавите пожелания да ти се връщат и на теб! И нека хармония изпълва душата и мислите ти.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. здравей
    много апетитен кекс,изглежда страхотно!
    Честита нова година!
    много здраве и късмет!
    Поздрави Мария

    ОтговорИзтриване
  4. Здравей, Мария! Благодаря, кексът наистина беше много сполучлив. Горещо препоръчвам основната рецепта.
    Честита Нова година и на теб! С пожелание за здраве, късмет и много радост! Идвам да разгледам и твоето местенце.
    Поздрави! =)

    ОтговорИзтриване